Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Camaro ZL1: ostré kolo na Nordschleife nyní i na videu
7.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Teprve včera jsme vás informovali o velmi solidním výkonu nového Camara ZL1 na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní si jeho jízdu můžete vychutnat i na videu.
Mnohá, nejen sportovní auta ztratila za poslední roky svou lehkost a „čistotu”, minimálně z pohledu jejich výkonů na věhlasné Severní smyčce to ale zjevně příliš nevadí. Tento okruh sice vyžaduje od auta po všech stránkách kvalitní naladění, faktem ovšem je, že v prvé řadě favorizuje výkon. Můžete mít superskvěle naladěný, lehký sporťák, ale nebude vám to nic platné, pokud jeho dvousetkoňový motor nebude s to jej patřičně rozpohybovat na dlouhých rovinkách či v táhlých stoupáních. A protože výkony motorů v posledních letech rostou vcelku zběsilým tempem a též možnosti sériově dodávaných pneumatik se posouvají stále dále, zlepšují se neustále i časy na Nürburgring Nordschleife. A to též vcelku zběsile.
Však ještě před pár lety jsme s padající bradou hleděli na každý čas zajetý pod hranici osmi minut, dnes se po nedávném výkonu Dodge Viper ACR můžeme bavit spíše o tom, kdy se dočkáme pokoření sedmiminutové mety. A protože na Nordschleife znamená přibližně každých 20 sekund rozdíl třídy, dokážete si sami udělat obrázek o tom, o jak obrovský posun se jedná.
Nejnověji se svou trochou dobrých časů přispěl do mlýna Chevrolet Camaro ZL1 2012 - teprve včera jsme vás informovali o tom, že 'Smyčku zdolal v čase 7:41,27. To vzhledem k jeho výkonu 580 koní není žádný zázrak, vzhledem k očekávané ceně vozu ale o malém zázraku hovořit lze. I když je výkon na Nordschleife velmi důležitý, sám o sobě na dobré časy přesto nestačí a konstruktéři si museli dobře poradit i s naladěním zbytku auta.
I když se ZL1 zatím neprodává, lidé z Chevroletu konstatovali, že vůz obkroužil německý okruh v naladění, jakém jej automobilka plánuje uvést do prodeje bez jakýchkoli dodatečných modifikací. Za volantem seděl jeden z inženýrů firmy, Aaron Link, a jak se mu podařilo „dát” Severní smyčku v již několikrát zmíněném čase můžete vidět na nesestříhaném videu níže.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva