Chevrolet Camaro ZL1: ostré kolo na Nordschleife nyní i na videu

Teprve včera jsme vás informovali o velmi solidním výkonu nového Camara ZL1 na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní si jeho jízdu můžete vychutnat i na videu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet Camaro ZL1: ostré kolo na Nordschleife nyní i na videu

7.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet Camaro ZL1: ostré kolo na Nordschleife nyní i na videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Teprve včera jsme vás informovali o velmi solidním výkonu nového Camara ZL1 na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní si jeho jízdu můžete vychutnat i na videu.

Mnohá, nejen sportovní auta ztratila za poslední roky svou lehkost a „čistotu”, minimálně z pohledu jejich výkonů na věhlasné Severní smyčce to ale zjevně příliš nevadí. Tento okruh sice vyžaduje od auta po všech stránkách kvalitní naladění, faktem ovšem je, že v prvé řadě favorizuje výkon. Můžete mít superskvěle naladěný, lehký sporťák, ale nebude vám to nic platné, pokud jeho dvousetkoňový motor nebude s to jej patřičně rozpohybovat na dlouhých rovinkách či v táhlých stoupáních. A protože výkony motorů v posledních letech rostou vcelku zběsilým tempem a též možnosti sériově dodávaných pneumatik se posouvají stále dále, zlepšují se neustále i časy na Nürburgring Nordschleife. A to též vcelku zběsile.

Však ještě před pár lety jsme s padající bradou hleděli na každý čas zajetý pod hranici osmi minut, dnes se po nedávném výkonu Dodge Viper ACR můžeme bavit spíše o tom, kdy se dočkáme pokoření sedmiminutové mety. A protože na Nordschleife znamená přibližně každých 20 sekund rozdíl třídy, dokážete si sami udělat obrázek o tom, o jak obrovský posun se jedná.

Nejnověji se svou trochou dobrých časů přispěl do mlýna Chevrolet Camaro ZL1 2012 - teprve včera jsme vás informovali o tom, že 'Smyčku zdolal v čase 7:41,27. To vzhledem k jeho výkonu 580 koní není žádný zázrak, vzhledem k očekávané ceně vozu ale o malém zázraku hovořit lze. I když je výkon na Nordschleife velmi důležitý, sám o sobě na dobré časy přesto nestačí a konstruktéři si museli dobře poradit i s naladěním zbytku auta.

I když se ZL1 zatím neprodává, lidé z Chevroletu konstatovali, že vůz obkroužil německý okruh v naladění, jakém jej automobilka plánuje uvést do prodeje bez jakýchkoli dodatečných modifikací. Za volantem seděl jeden z inženýrů firmy, Aaron Link, a jak se mu podařilo „dát” Severní smyčku v již několikrát zmíněném čase můžete vidět na nesestříhaném videu níže.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.