Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu
23.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.
Současná základní Corvette šesté generace je poháněná vidlicovým osmiválcem LS3 small-block, který vznikl převrtáním původního 6,0 V8 LS2 z modelu před faceliftem na 6,2 litru. Produkuje 436 koní při 5 900 ot./min a nejvyšší točivý moment 575 newtonmetrů při 4 600 ot./min, jeho dny pod kapotou Corvette jsou však už sečteny. Nová C7, která bude mít premiéru 13. ledna 2013 na detroitském autosalonu, dostane pohonnou jednotku s interním označením LT1.
Jde o pátou generaci small-blocku V8, kterou jsme si už díky uvolnění oficiálních informací koncernem GM představili. Objem motoru se nezměnil, LT1 má 6,2 litru, jeho výkon ale narostl na 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment poskočil na 610 newtonmetrů, přičemž v rozmezí od 2 000 do 4 000 otáček se motor udrží nad hranicí 542 newtonmetrů.
General Motors parametry do kontextu s hmotností a převodovkou C7 nedal, přesto se odhaduje, že nový základní model by měl být schopen nabídnout dynamiku srovnatelnou se sedmilitrovou LS7 z Z06 s výkonem 513 koní. Odhaduje se, že příští Corvette akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za cirka čtyři vteřiny, nejvyšší rychlost vozu by mohla být kolem 290 až 300 km/h.
Vývoj motoru LT1 trval šest let a GM se kvůli výrobě rozhodlo investovat do masivní modernizace „supermoderní továrny“ ve městě Tonawanda ve státě New York, ležícím severně od Buffala. Nově zveřejněný videosnímek zachycuje nejen samotný motor a momenty z jeho výroby, ale i samotnou fabriku rozkládající se na ploše téměř 77 hektarů. První budovy vyrábějící motory zde byly postaveny již v roce 1938, poslední hala č. 5 byla otevřena v roce 2001 a do roku 2011 se zde celkem vyrobilo 70,7 milionu motorů. Čistě do produkce nového LT1 investoval největší americký koncern až 400 milionů dolarů, v přepočtu 7,6 miliardy korun.















Nejslabší motor v Corvette C7 nabídne 456 koní
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 3 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 6 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle