Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu
23.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.
Současná základní Corvette šesté generace je poháněná vidlicovým osmiválcem LS3 small-block, který vznikl převrtáním původního 6,0 V8 LS2 z modelu před faceliftem na 6,2 litru. Produkuje 436 koní při 5 900 ot./min a nejvyšší točivý moment 575 newtonmetrů při 4 600 ot./min, jeho dny pod kapotou Corvette jsou však už sečteny. Nová C7, která bude mít premiéru 13. ledna 2013 na detroitském autosalonu, dostane pohonnou jednotku s interním označením LT1.
Jde o pátou generaci small-blocku V8, kterou jsme si už díky uvolnění oficiálních informací koncernem GM představili. Objem motoru se nezměnil, LT1 má 6,2 litru, jeho výkon ale narostl na 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment poskočil na 610 newtonmetrů, přičemž v rozmezí od 2 000 do 4 000 otáček se motor udrží nad hranicí 542 newtonmetrů.
General Motors parametry do kontextu s hmotností a převodovkou C7 nedal, přesto se odhaduje, že nový základní model by měl být schopen nabídnout dynamiku srovnatelnou se sedmilitrovou LS7 z Z06 s výkonem 513 koní. Odhaduje se, že příští Corvette akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za cirka čtyři vteřiny, nejvyšší rychlost vozu by mohla být kolem 290 až 300 km/h.
Vývoj motoru LT1 trval šest let a GM se kvůli výrobě rozhodlo investovat do masivní modernizace „supermoderní továrny“ ve městě Tonawanda ve státě New York, ležícím severně od Buffala. Nově zveřejněný videosnímek zachycuje nejen samotný motor a momenty z jeho výroby, ale i samotnou fabriku rozkládající se na ploše téměř 77 hektarů. První budovy vyrábějící motory zde byly postaveny již v roce 1938, poslední hala č. 5 byla otevřena v roce 2001 a do roku 2011 se zde celkem vyrobilo 70,7 milionu motorů. Čistě do produkce nového LT1 investoval největší americký koncern až 400 milionů dolarů, v přepočtu 7,6 miliardy korun.
Nejslabší motor v Corvette C7 nabídne 456 koní
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel