Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chcete, aby si Dodge Viper vzal zpět rekord Nordschleife? Přispějte na to
21.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge Viper byl kdysi králem Ringu, ve své nové generaci se ale na tento okruh oficiálně nepodíval. Výrobce už to nezmění, fanoušci by mohli.
Fanoušci americké legendy jménem Dodge Viper si jistě pamatují na rok 2011, kdy tehdejší Viper ACR zvládl zajet kolo Severní smyčky Nürburgringu za 7:12,13, čímž stanovil rekord pro produkční silniční auta. Tenhle rekord držel Viper do roku 2013, kdy byl s velkou rezervou překonán Němci.
Porsche 918 Spyder s paketem Weissach tehdy v rukou testovacího pilota Marka Lieba zajelo Nordschleife za 6:57, tedy asi o 15 vteřin rychleji než Viper ACR. V současnosti ale je na světě nový Viper ACR, který dokáže být na rychlých tratích nepřekonatelný. To nejlépe ukazuje 13 rekordů amerických okruhů včetně Laguna Seca, které získal během roku 2015 a poráží tím mj. i ono Porsche.
Nordschleife je ale jen jedna a po ní se současný Viper ACR ještě neprohnal. Protože ale Viper bude končit kvůli faktu, že se do něj nevejdou hlavové airbagy, je nejvyšší čas s tím něco udělat. Chce se do toho pustit firma ViperExchange, chce poslat dva Vipery s veškerým zázemím do Německa, kde budou čekat dva piloti, kteří znají Viper ACR i Nordschleife jako svoje boty.
Takový podnik je ale velmi drahý. Náklady byly odhadnuty na 150 - 200 tisíc dolarů, tedy asi 3,8 - 5,1 milionu korun a pravděpodobně proto, že si to firma ViperExchange nemůže dovolit sama, spustila crowdfundingovou kampaň na webu GoFundMe - najdete ji zde. Cílem je tam vybrat 159 tisíc dolarů, tedy asi 4,03 milionu korun.
Lze přispět jeden dolar i deset tisíc, samozřejmě, a každý cent se hodí. Zdá se vám to bláhové? Aktuálně bylo vybráno už přes 30 tisíc dolarů a to kampaň byla spuštěna 17. ledna, běží tedy tři dny. Držíme autorům tohoto nápadu palce, opravdu rádi bychom čas Viperu v Zeleném pekle znali, i kdyby nebyl úplně nejlepší.























































































Současný Viper ACR je rychlejší než Porsche 918 na Laguna Seca. Zvládne to i na Ringu?
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 4 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 7 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva