Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se
17.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.
Porsche 911 R jistě nemusíme příliš připomínat - je to ultimativní 911 991 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou, cílená na nadšené řidiče. A na sběratele Porsche zároveň, protože ve chvíli, kdy se představila světu, už byla vyprodaná. A dnes se „ojeté” kusy prodávají klidně za patnáct milionů korun.
Jedním z požadavků při vývoji byla i designová čistota, protože velkými křídly prosluly modely GT, zejména pak GT3 RS. Vedle ní ale 911 R nechce být okruhovým náčiním, chce být dokonalým silničním strojem pro puristy a protože na zadních kolech má 500 koní, přítlak potřebuje. Žádné větší křídlo (s tím malým výsuvným mnoho parády, pardon přítlaku nenaděláte) ani „kachní ocas” tu nejsou, jen typická silueta 911.
O přítlaku se tedy stará difuzor, hezky schovaný na spodních partiích. Že tomu tak je, víme dávno, ale prohlédnout si jej pořádně jsme zatím neměli možnost. Teď ji máme díky firmě GMG Racing, která pro 911 R vyvinula nový výfukový systém - ten se dvěma černými rourami místo koncového tlumiče výfuku, který je sériovým dílem. Jak zní, si zatím můžeme jen představovat, bohužel, ale nafotit se jej lidé z GMG rozhodli, a tak nám poprvé v celé kráse předvedli i onen difuzor.
Je to opravdu pozoruhodně nenápadný díl, na rozdíl od křídla. Skoro byste jej přehlédli, v případě přítlaku ale má tu moc dodat zadní ose stejnou stabilitu. Podívejte se na něj, i takto vypadají aerodynamická kouzla v praxi...
Tohle má 911 R místo křídla - náhrada je to docela neviditelná
Porsche 911 R se ukázalo vloni v Ženevě a fascinující je mimo jiné svým „čistým zevnějškem”
Zdroj: GMG Racing@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva