Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Carlos Tavares dále řádí v PSA, do výroby nepustí vzduchový hybrid
29.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Začínáme věřit tomu, že nový šéf PSA dostane firmu do černých čísel. Z její nabídky i záměrů hodlá vyřadit vše, co nemá jasnou šanci na ekonomický úspěch.
Je tomu již déle než rok, co koncern PSA představil řešení jménem Hybrid Air. Tehdy jsme konstatovali, že autům od Peugeotu a Citroënu dovolí tak trochu jezdit na vzduch, neboť právě ve formě stlačeného vzduchu bude uchovávat rekuperovanou kinetickou energii. Jde tedy o částečně jiné hybridní řešení, která dnes vesměs sází na elektromotory a akumulátory a od počátku jsme jej zcela neodsuzovali. Že avizovanou spotřebu 2,9 litru v reálu asi nezajistí, je více než pravděpodobné, neboť stejně jako jiné hybridy nemá při úsporné jízdě bez zbytné decelerace kde co brát, pokud by to ale svedlo alespoň na papíře, jde pořád lepší a levnější cestu než rozličné hybridní vtípky. Čekali jsme tedy jen na první aplikaci, která byla nejprve přislíbena obecně a později i konkrétně pro Peugeot 2008 a rok 2016. Dnes je všechno jinak.
V mezičase se totiž kormidla u PSA ujal Carlos Tavares, který se dříve pro svá slova znelíbil Renaultu. Možná to od majitelů značky s kosočtvercem ve znaku bylo příliš krátkozraké, neboť Tavares platí za schopného člověka a s rychlým uplatněním u konkurenční firmy neměl žádný problém. V té od začátku slibuje přepracování celé nabídky modelů a drastické osekání všeho zbytného, mezi což se nejnověji zařadily modely 207+ a 807. Nejsou v tom ale samy, k ledu míří i zmíněný Hybrid Air.
Není to zatím oficiální, francouzský Les Echos a agentura AP ale informovaly, že přesně to bylo také výstupem schůzky vedení firmy v průběhu uplynulého týdne. Řešení sice dříve od vedení společnosti dostalo zelenou, právě Tavares ale řekl dalšímu vývoji tímto směrem své ne. Podle dostupných zpráv nechce tento nápad pohřbít úplně, nesouhlasí ale s jeho co nejrychlejším posunem do sériové výroby. Podle něj musí najít PSA partnera, s nímž by tento nápad dále rozvinulo a teprve pak může uvažovat o jeho použití v sérii. Zdroje tak hovoří o tom, že nasazení do produkce se zdrží o měsíce až roky, pokud na něj vůbec někdy dojde.
Vzhledem k omezeným informacím nejsme schopni posoudit, do jaké míry je Tavaresova nedůvěra k Hybrid Air opodstatněná, s ohledem na výše zmíněné ji ale rozumíme - reálná úspora paliva pro spořílky by byla minimální, cenu aut i náklady na vývoj by to jisté ovlivnilo negativně a složitost i spolehlivost výsledného produktu rovněž. Pokud chce Tavares uspět s auty, která jsou zajímavá hlavně tím, že jsou opravdu dobrá, není Hybrid Air cestou, kterou by se chtěl primárně ubírat a investovat do ní prostředky, jichž PSA nemá nazbyt. Pokud takto opravdu smýšlí, je docela možné, že se Renaultu znelíbil něčím docela jiným než po našem soudu nevinnou proklamovanou touhou „jednou řídit velkou firmu”. Třeba se mu jen zajídala neprodejná elektrická auta...
Vzduchový hybrid od PSA vypadal přinejmenším technicky zajímavě, Carlos Tavares ale nevěří tomu, že si na sebe vydělá. Do výroby tak neprodleně nemíří, nemusí se ji nakonec dočkat nikdy
Zdroje: AP, Les Echos
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
31.12.2024 - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva