Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Carlos Ghosn už sedí na třech židlích naráz. Po Nissanu a Renaultu vede i Mitsubishi
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf aliance Renault-Nissan se dnes stal šéfem další přidružené značky. Jeho pozice je ale více formální, výkonným ředitelem bude nadále Osamu Masuko.
Jedno známé pořekadlo říká, že kdo sedí na dvou židlích, zaručeně spadne. Platí to i ve světě byznysu, přesto se najdou lidé, kteří se něco takového pokouší ustát. Ve světě vrcholných automobilových manažerů známe hned dva případy, přičemž tím prvním je Sergio Marchionne. Jinak také šéf koncernu FCA, šéf Fiatu a nověji i Ferrari. To jsou však jen některé firmy, kterým milovník svetrů vládne, jeho celkový zápřah je mnohem širší.
Možná právě širší záběr mu dopřává stabilitu, a tak se nyní v jeho stopách vydal Carlos Ghosn, kterého známe jako vládce aliance Renault-Nissan. Kromě toho šéfuje rovněž samotné francouzské a japonské značce a donedávna stál také v čele ruského AvtoVAZu. Daný post sice nakonec uvolnil, s větším volnem ale rozhodně nepočítá. Nissan se totiž před pár měsíci stal majoritním akcionářem Mitsubishi, a tak Ghosn míří i do čela této firmy.
Dle vlastních slov pak sice francouzsko-libanonsko-brazilský byznysmen bude zastávat roli prezidenta značky se třemi diamanty ve znaku, výkonné vedení se ovšem musí obejít bez něj. Mitsubishi tak de facto bude pokračovat ve svých krocích i nadále pod taktovkou Osamu Masuky. Nově však značka může počítat s platformami, motory či elektrickými systémy aliance.
Nepůjde ale jen o jednosměrné sdílení techniky, pročež Renault a Nissan pro změnu mohou profitovat z plug-in hybridních ústrojí Mitsubishi. Všechny tyto kroky přitom mají přispět k redukci nákladů u všech značek, mezi něž dále spadá i Dacia a Datsun. Také v jejich případě se totiž do budoucna počítá s jistou elektrifikací a dokonce autonomním řízením a na to všechno už Ghosn dohlédne.
Carlos Ghosn sice nedávno přišel o vedoucí post v AvtoVAZu, nově však bude - byť symbolicky - předsedat Mitsubishi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis