Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac se znovu pokusí prosadit v Evropě, již potřetí
23.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není větší chyby než přestat zkoušet, pravil kdysi Goethe. Jeho slova si zřejmě vzali k srdci u Cadillacu a již potřetí za posledních 15 let zkusí zaujmout evropské zákazníky.
Cadillac tentokrát nevyrazí na starý kontinent s prázdnou a pro evropské zákazníky si připraví hned dva nové modely s atraktivnějším vzhledem. Ani v tomto případě ale v jeho plánech nefigurují naftové motory, které jsou v třídách, v nichž se „Caddy” pohybuje, důležitým předpokladem úspěchu.
„Jediná věc, kterou s Cadillacem v Evropě můžeme provést je zkoušet, zkoušet a znovu zkoušet,” řekl k celé věci lakonicky šéf GM Dan Akerson a dodal, že značka svou nabídku podpoří hned dvěma novými modely. Měly by se přitom vyznačovat poněkud jemnějšími liniemi, než které známe ze současných Cadillaců. Ty lze bez nadsázky označit za velmi vyhraněné a jsou obvykle buď nadšeně přijímány, nebo rezolutně odmítány.
První novinkou by měl být velký sedan na bázi loňského konceptu XTS. V nabídce by měl stanout nad sedanem a kombi CTS (ten je obdobou řady 5 od BMW nebo A6 od Audi), pokud však chce oslovit zákazníky něčím novým, bude muset přijít s trochu odlišným designem. Koncept, jehož snímky přikládáme, totiž vypadal prakticky stejně jako všechny ostatní současné modely značky. Druhým novým modelem má být menší sedan posazený naopak pod současné CTS, víme o něm ale v tuto chvíli minimum.
Co je ovšem jisté, ani jedna z novinek se zprvu nedočká naftového motoru, což návrat značky do Evropy jistě opět zkomplikuje. GM se brání tím, že není možné stihnout vše naráz, což je pochopitelné, na druhou stranu nejde o první pokus prosadit se na místních trzích a poučení se z předchozích chyb by bylo na místě. Zvláště pokud si je Akerson vědom toho, že kvalita evropské prémiové konkurence činí prostor Cadillacu pro úspěch velmi omezeným, by jej automobilka neměla dále zmenšovat limity své vlastní nabídky.
Uvidíme, jak se značce další pokus o návrat vydaří. My se na každý pád jistě nebudeme zlobit, pokud se v Evropě začne prodávat třeba model CTS-V, který je dnes jedním z mála opravdu silných vozů vyšší střední třídy vybavených manuální převodovkou.








Loňský koncept Cadillac XTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB