Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac ELR upřesnil své specifikace, je to převlečená Ampera s 220 koňmi
27.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Cadillac s vnitřnostmi z plug-in hybridního Voltu/Ampery přijde na trh v lednu. Pojede 170 km/h a stokilometrovou rychlost zdolá za 7,8 sekundy.
Model navazující na zajímavý koncept Converj se možná konečně dostane do výroby a začít prodávat by se měl v lednu za sumu 75 995 dolarů (přes 1,5 milionu na naše devalvované peníze). Spolu s blížící se dlouho očekávanou premiérou je už jasné, že skutečně obdrží benzinový motor Opel 1,4 Ecotec, který bude primárně generátorem elektrické energie pro elektromotor. Naše data z minulosti tedy nelhala, zřejmě tedy půjde jen o lehce přepracovaný pohon Chevroletu Volt.
Elektrická jednotka s maximálním výkonem 220 koní a točivým momentem 400 Nm bude napájena z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 16,5 kWh. Ta umožní sportovně vypadajícímu Cadillacu ELR zdolat stovku v čase 7,8 sekundy v režimu s prodlouženým dojezdem a o sekundu pomaleji v čistě elektrickém módu EV.
Nakonec se ale v lehké akceleraci vždycky zastaví na vcelku trapných 170 km/h, o které se pochopitelně stará omezovač rychlosti. Podle výrobce lze na plné nabití ujet zhruba 60 km v čistě elektrickém režimu a zhruba 555 km s plně dotankovanou nádrží na benzin. Je-li baterie vybitá, trvá její „dotankování“ 12,5 až 18 hodin ze zásuvky přes cestovní nabíječku na 120V. Připojíte-li ELR do zásuvky s 240V, pak to trvá hodin pět, to vše více či méně koresponduje s našimi zjištěními z testu Ampery.
Spotřeba je samozřejmě na prvním místě, a tak se Cadillac vytasil s hodnotou 7,1 l/100 km při využití spalovacího motoru a 2,87 l/100 km v elektrickém režimu. Nad reálností těchto čísel též není třeba příliš tápat...
Ve skrytu duše jsme doufali, že to nebude hybrid, ELR jím bohužel je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis