Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac ELR upřesnil své specifikace, je to převlečená Ampera s 220 koňmi
27.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Cadillac s vnitřnostmi z plug-in hybridního Voltu/Ampery přijde na trh v lednu. Pojede 170 km/h a stokilometrovou rychlost zdolá za 7,8 sekundy.
Model navazující na zajímavý koncept Converj se možná konečně dostane do výroby a začít prodávat by se měl v lednu za sumu 75 995 dolarů (přes 1,5 milionu na naše devalvované peníze). Spolu s blížící se dlouho očekávanou premiérou je už jasné, že skutečně obdrží benzinový motor Opel 1,4 Ecotec, který bude primárně generátorem elektrické energie pro elektromotor. Naše data z minulosti tedy nelhala, zřejmě tedy půjde jen o lehce přepracovaný pohon Chevroletu Volt.
Elektrická jednotka s maximálním výkonem 220 koní a točivým momentem 400 Nm bude napájena z lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 16,5 kWh. Ta umožní sportovně vypadajícímu Cadillacu ELR zdolat stovku v čase 7,8 sekundy v režimu s prodlouženým dojezdem a o sekundu pomaleji v čistě elektrickém módu EV.
Nakonec se ale v lehké akceleraci vždycky zastaví na vcelku trapných 170 km/h, o které se pochopitelně stará omezovač rychlosti. Podle výrobce lze na plné nabití ujet zhruba 60 km v čistě elektrickém režimu a zhruba 555 km s plně dotankovanou nádrží na benzin. Je-li baterie vybitá, trvá její „dotankování“ 12,5 až 18 hodin ze zásuvky přes cestovní nabíječku na 120V. Připojíte-li ELR do zásuvky s 240V, pak to trvá hodin pět, to vše více či méně koresponduje s našimi zjištěními z testu Ampery.
Spotřeba je samozřejmě na prvním místě, a tak se Cadillac vytasil s hodnotou 7,1 l/100 km při využití spalovacího motoru a 2,87 l/100 km v elektrickém režimu. Nad reálností těchto čísel též není třeba příliš tápat...
Ve skrytu duše jsme doufali, že to nebude hybrid, ELR jím bohužel je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie