Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si
1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors uvádí v ČR další pozoruhodný automobil - třetí karosářskou verzi modelu CTS, tentokrát jako Coupé. A to i v provedení „V“ s kompresorovým osmiválcem z Corvette ZR1.
Na český trh vstupuje další pořádný kus amerického železa. Po nedávném uvedení Chevroletu Camaro s motorem V8 o výkonu 432 koní za milion, je tu druhá, i když finančně poněkud náročnější nabídka. Cadillac totiž představil model CTS-V Coupé s motory V6 a V8 a je docela ironické, že Spojené státy musí Evropu učit, že k vysokým výkonům patří také manuální převodovky.
Oba způsoby řazení můžete mít už v základním provedení s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonu 311 koní. Atypické je, že šestistupňový automat (s ním auto jezdí 241 km/h) i manuál (249 km/h) se stejným počtem převodových stupňů dostaly identickou cenovku. Kupé schopné dostihnout v obou případech stovku za 6,3 s začíná na částce 1,42 milionu.
Dieselům Amerika neholduje, ale čtyřkolku na přání dostat můžete. Cadillac svůj systém AWD kombinuje výlučně s motorem V6, automatem a doplatíte za něj vcelku rozumných 60 tisíc, tedy pokud jste přesvědčeni, že čtyřkolku nutně potřebujete k životu. To nejsilnější kladivo - 6,2 V8 s kompresorem - pocházející z Chevroletu Corvette ZR1 hrabe výlučně zadními kolečky. Opět si ale můžete vybrat, jestli budete přenos 564 koní ovládat levou nohou nebo tuto činnost přenecháte hydrodynamickému měniči.
V prvním případě se připravte na 308 km/h, a pokud máte i trochu citu, místo usmažení zadních kol nebo spojky se dostanete na stovku za 4,4 s. V tom druhém se sníží akorát rychlost na 282 km/h, akcelerace na 100 km/h by podle automobilky mělo proběhnout stejně rychle. A co za to? Cenovka CTS-V přeskočí bez ohledu na způsob řazení dvoumilionovou hranici o šedesát tisíc. Což není málo, na druhou stranu pořád o půl milionu méně, než dáte třeba za identicky potentní novou M5. Protestujete-li proti počtu dveří, sedan CTS-V vyjde ještě levněji, na 1 950 000 Kč.










564 koní stojí u GM dva miliony, u BMW o 500 tisíc více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před hodinouPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 2 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 4 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva