Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bývalý šéf Ferrari nepovažuje vstup značky na burzu za šťastný krok
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Luca di Montezemolo říká, že přítomnost Ferrari na burze může pro firmu znamenat honbu za jinými hodnotami, než jaké by měly být vlastní exkluzivní značce.
Kdybyste náhodou zapomněli, Luca di Montezemolo byl ten muž, který loni po mnoha dekádách skončil ve vedení Ferrari a žezlo předal Sergiu Marchionnemu. Di Montezemolo, dnes šéf aerolinek Alitalia, jistě neodešel z firmy kvůli svým ekonomickým neúspěchům, však i jeho poslední rok ve vedení společnosti přinesl Ferrari rekordní zisky. Snad krom ne zrovna zářného působení ve Formuli 1 v posledních letech mu nebylo co vyčítat a má se za to, že z Maranella jej vyhnalo především to, co bude i středobodem dnešního článku - vstup značky na burzu.
Ten si přál a přeje právě Marchionne, zřejmě kvůli financování svých velkých plánů. Slíbil sice neponičit DNA značky, faktem ale je, že její strategio ihned začal měnit - di Montezemolův roční „produkční strop” okamžitě navýšil 43 procent, což bylo samo o sobě kontroverzní. Je ale otázkou, co všechno ještě přijde, neboť samotná změna Ferrari z ryze soukromé na veřejně obchodovanou společnost bude Italy tlačit k preferenci jiných než dosavadních hodnot.
„Doufám, že klienti zůstanou pro Ferrari důležitější než analytici, investoři nebo finanční trhy,” řekl di Montezemolo pro Detroit Free Press a jeho myšlenkové pochody není těžké pochopit - veřejně obchodované společnosti jsou obvykle tlačeny k maximalizaci prodejních čísel, zisků a podobných ukazatelů. Jejich růst nepochybně nelze vnímat negativně, pro exkluzivní značku ale nemohou být vším. Automobilka jako Ferrari si musí hlídat hlavně svou výjimečnost a o tu se di Montezemolo staral především. Úspěšně, nutno dodat, neboť s minimálními ročními prodeji dosahoval obrovských zisků daných mj. velkým přetlakem poptávky nad nabídkou mající ve výsledku vliv i na ochotu zákazníků utrácet za italské sporťáky ohromné peníze. Samotné vyšší prodeje způsobené právě v honbě za „obdivem analytiků” tak pro společnost nemusí být z dlouhodobého hlediska ekonomicky přínosné.
„Doufám, že klient zůstane klíčovým referenčním bodem, neboť pokud ne, bude to velká chyba. Jak vždy říkám: 'naši lidé, náš produkt, náš klient', to jsou klíčové prvky,” dodal v obavách ex-šéf snad nejznámější automobilky světa. Další vývoj pochopitelně ukáže až čas, kdy? Samotný prodej akcií Ferrari by měl začít přibližně v říjnu, v tu chvíli ale nečekejme nic jiného než rychlý „výprodej” za vysoké ceny.



Bývalý šéf Ferrari má na další směřování značky zjevně stále jiný názor než její aktuální vedení
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před minutouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před minutouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan