Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition je přesně tak „o ničem”, jak se čekalo
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Připomenout světu smutný osud Gianoberta Bugatti je jistě chvályhodné, samotný Veyron nesoucí jeho jméno ale příliš zajímavý není.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nejenže platí za nejrychlejší otevřené auto světa, poslední době se snaží bodovat i na poněkud odlišném poli. Jsme si celkem jisti, že jeho nejnovější edice z řady Bugatti Legends jsou i vozy s nejdelšími jmény na světě, neboť k obvyklému označení Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Edition přidávají ještě jméno té či oné persony, která se zasloužila o dobrou pověst značky. Ta druhá po Jeanu-Pierru Wimillovi byla zatím tajena, ještě před frankfurtským autosalonem ale víme, o koho jde a dokonce také to, jak celý vůz vypadá.
Už včera jsme tušili, že odhalovat tu nebude co a první fotka, kterou získali kolegové z GT Spirit, to potvrzuje. Vůz je specifický pouze tím, že odívá černou barvu historického modelu 57 SC Atlantic, který byl jedním z dětí člověka, jehož jméno Veyron ponese. Uvnitř se pak má držet stejného vzoru a vsadil hlavně dva odstíny hnědé kůže a pár dalších specifických doplňků. Více v tomto případě nečekejte.
Zajímavější je tak jméno člověka, kterého se u VW rozhodli s touto edicí spojit. Jde o dnes do značné míry zapomenutého syna Ettore Bugattiho jménem Gianoberto Maria Carlo, kterému ale nikdo za jeho života neříkal jinak než Jean. Odtud označení Jean Bugatti, které nese i nový Veyron Grand Sport Vitesse a měl by tak činit s patřičnou úctou. Jean byl velmi talentovaný člověk a od útlého věku se podílel na designovém i technickém vývoji modelů firmy svého otce. Stojí například za designem Bugatti Typ 41 Royale, Typ 57 Ventoux, Stelvio nebo Atalante a zřejmě největší slávy se alespoň v posledních letech dočkal Typ 57 SC Atlantic. Na starosti měl ale i část vývoje šasí nebo motorů.
Není tak nakonec divu, že vyvíjená auta chtěl přes odpor svého otce i testovat, ale právě to se mu stalo osudným. Když v roce 1936 sice přezval vedení celé firmy, zdál se být jeho osud nalajnován poněkud veselejšími barvami, než které o tři roky později lemovaly tečku za jeho životem. Přesně 11. srpna 1939 při testech závodního modelu Typ 57 C Tank se na silnici nezvládl vyhnout cyklistovi, který mu zkřížil cestu, údajně v rychlosti okolo 200 km/h opustil trať a po nárazu do stromu na místě zemřel. Bylo mu pouhých 30 let.
Uvidíme, co dalšího nám k této edici řekne samotné Bugatti, velká překvapení ale ve Frankfurtu nečekáme.
Toto je první fotka Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition - ukazuje, že vůz se bude držet dosavadního přístupu „jiná barva, slavné jméno a dál nic”
Jean Bugatti si vzpomínku zaslouží, svůj život autům obětoval, bohužel doslova
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva