Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti už dodalo více Chironů, než se tváří. Komu patří tento, uhádnete
16.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti se pochlubilo tím, že rozjelo výrobu Chironu a ukázalo údajné první tři kusy pro zákazníky. Realita je ale jiná, privilegovanější už ho mají déle.
Bugatti Chiron je výjimečné auto a to samé platí o jeho zákaznících. Budou si jej moci dovolit jen ti nejbohatší z bohatých, kterým navíc ani peníze nezajistí brzké dodání. Musíte být pro automobilku z nějakého důvodu „někým”, aby se vám věnovala tak rychle, jak byste si sami představovali. Když nám tedy firma krátce po oficiálním zahájení výroby ukázala tři kusy pro údajně první zákazníky, kteří nejsou saúdský princ, mysleli jsme si, že vidíme vozy blíže smetánky klientů značky. Jenže není to tak úplně pravda - ta opravdová smetánka už je má.
Dozvídáme se o tom nyní díky fotografiím ze světa. V době, kdy kus vyvedený v kombinaci světlé a tmavé modré doputoval do mnichovského dealerství Bugatti, už se nedaleko proháněl ještě světlejší vůz s rakouskou registrací „S ULA 13”. To zní jako firemní auto značky nabízející nadměrné velikosti oblečení (Ulla Popken), realita je ale jiná - všechny salzburgské registrační značky S ULA 1 až 99 a stejně tak S FKP 1 až 99 mají ve svém vlastnictví Ferdinand Piëch a jeho manželka Ursula.
Právě Ursula Piëch byla už mnohokrát spatřena za volantem různých aut s některými z těchto registrací a nový Chiron je dalším z nich. Dostala jej dříve než kterýkoli z oněch prvních třech majitelů (podle dostupných informací už loni v listopadu) a dá se to pochopit, však jejího manžela není nutné dlouze představovat. Je nejen bývalým výkonným ředitelem, předsedou představenstva a předsedou dozorčí rady koncernu Volkswagen, ale také jedním z jeho nejvýznamnějších akcionářů a duchovním otcem celého moderního pojetí Bugatti. Nakonec to je právě on, kdo má zálibu v šestnáctiválcových motorech.
Piëch si tak zkrátka odvezl jeden z prvních Chironů pro manželku, protože je to do značné míry jeho automobilka. Pozoruhodné ale je, že není sám. Přednostně dostal vůz i Joaan bin Hamad, který se pochlubil kompletně černě zbarveným kusem též dříve, než jej dostal kdokoli ze zmíněného tria. Už podle jména asi tušíte, kam si ho zařadit - je to pátý syn katarského emíra a se svými „ropnými penězi” rád ukájí svou vášeň pro výjimečná auta, Bugatti nevyjímaje.
Je tedy otázka, kolik Chironů už po světě jezdí a kolik jich bylo dodáno ještě před medializací onoho tria. To se ale jistě dozvíme, pohotovým fotografům tohle jedinečné auto málokdy unikne. Zatím se podívejte na ta Piëchových a bin Hamada, obě specifikace stojí za chvíli pozornosti....

Toto je Bugatti Chiron Ursuly Piëch, manželky dlouholetého vládce koncernu VW
Značka stejného ražení už se objevila i na řadě dalších aut Piëchových, nejen z koncernu VW
Sám Piëch používá značky S FKP, to K je podle jeho prostředního jména Karl
Přednostně dostal svůj Chiron i Joaan bin Hamad
Piëch i bin Hamad jej měli dříve než jeden z údajných třech prvních zákazníků, tady teprve vidíme jeho vůz při přípravách k dodání v Mnichově
Zdroje: Bugatti Chiron@Facebook, Autogespot
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 10 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch