Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Royale: model 16C Galibier prý dostane královské jméno
22.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na označení 16C Galibier, prý není dostatečně noblesní. Nový sedan značky Bugatti by tak měl oprášit někdejší označení Royale.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kterým se prý dostaly do rukou věrohodné informace přímo od mateřského Volkswagenu. Ten dal již letos v dubnu na vědomí, že sedan 16C Galibier hodlá pustit do výroby s tím, že na trhu by se měl objevit v roce 2013. Jestli jsou ale zvěsti z Nizozemí pravdivé, pak se svého velkého „entré” dočká pod jménem Royale.
Toto označení již má své pevné místo v historii automobilky, zrovna zlatým písmem se do ní ale nezapsalo. Model Royale, jinak také Typ 41, se vyráběl na přelomu konce dvacátých a začátku třicátých let minulého století a byl svým pojetím přímo určen pro využití ze strany vládnoucích šlechtických rodů. Těm ale v tu dobu v Evropě již pšenka příliš nekvetla a možná i proto byla dlouhá, téměř sedmimetrová limuzína s řadovým osmiválcem o objemu 12,7 litru vyrobena pouze v šesti exemplářích, z nichž navíc jen tři byly skutečně prodány zákazníkům.
Snad Bugatti nechce navázat právě na tato čísla, v ostatních ohledech by ale byl nový Royale svému předobrazu podobný. S technikou proslulého Veyronu, tedy především motorem 8,0 W16 s čtveřicí turbodmychadel, automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, neskromnými rozměry a opulentním zpracováním by se stal vůbec nejvýkonnějším luxusním sedanem historie, i když má být jeho motor naladěn oproti Veyronu „pouze” na 800 koní. Co do prodejů by Bugatti chtělo i přes cenu okolo 1 milionu Eur za kus prodat na 3 000 modelů Royale/Galibier během šesti let výroby. Tomu se říká ambiciózní číslo, když firma dosud horko těžko prodala 300 Veyronů s podobnou cenovkou. Ale jak tento záměr dopadne teprve uvidíme.












































Bugatti 16C Galibier, dnes již možná Royale jakožto studie na posledních loňských snímcích
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 5 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 6 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 8 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 9 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle