Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Royale: model 16C Galibier prý dostane královské jméno
22.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na označení 16C Galibier, prý není dostatečně noblesní. Nový sedan značky Bugatti by tak měl oprášit někdejší označení Royale.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kterým se prý dostaly do rukou věrohodné informace přímo od mateřského Volkswagenu. Ten dal již letos v dubnu na vědomí, že sedan 16C Galibier hodlá pustit do výroby s tím, že na trhu by se měl objevit v roce 2013. Jestli jsou ale zvěsti z Nizozemí pravdivé, pak se svého velkého „entré” dočká pod jménem Royale.
Toto označení již má své pevné místo v historii automobilky, zrovna zlatým písmem se do ní ale nezapsalo. Model Royale, jinak také Typ 41, se vyráběl na přelomu konce dvacátých a začátku třicátých let minulého století a byl svým pojetím přímo určen pro využití ze strany vládnoucích šlechtických rodů. Těm ale v tu dobu v Evropě již pšenka příliš nekvetla a možná i proto byla dlouhá, téměř sedmimetrová limuzína s řadovým osmiválcem o objemu 12,7 litru vyrobena pouze v šesti exemplářích, z nichž navíc jen tři byly skutečně prodány zákazníkům.
Snad Bugatti nechce navázat právě na tato čísla, v ostatních ohledech by ale byl nový Royale svému předobrazu podobný. S technikou proslulého Veyronu, tedy především motorem 8,0 W16 s čtveřicí turbodmychadel, automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, neskromnými rozměry a opulentním zpracováním by se stal vůbec nejvýkonnějším luxusním sedanem historie, i když má být jeho motor naladěn oproti Veyronu „pouze” na 800 koní. Co do prodejů by Bugatti chtělo i přes cenu okolo 1 milionu Eur za kus prodat na 3 000 modelů Royale/Galibier během šesti let výroby. Tomu se říká ambiciózní číslo, když firma dosud horko těžko prodala 300 Veyronů s podobnou cenovkou. Ale jak tento záměr dopadne teprve uvidíme.
Bugatti 16C Galibier, dnes již možná Royale jakožto studie na posledních loňských snímcích
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva