Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety

Smutek, ten musel zavládnout v sídle Bugatti poté, co po disciplíně 0-400-0 km/h vyfoukl značce další rychlostní rekord stroj Koenigseggu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety

5.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Smutek, ten musel zavládnout v sídle Bugatti poté, co po disciplíně 0-400-0 km/h vyfoukl značce další rychlostní rekord stroj Koenigseggu.

To, o čem se léta spekulovalo jako o možném či pravděpodobném, je nyní jisté. Před pár hodinami se oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným autem světa stal vůz značky Koenigsegg, konkrétně model Agera RS. Na uzavřené dálnici 160 mezi Las Vegas a Parhrumpem v USA ve státě Nevada dosáhl 32letý tovární jezdec Niklas Lilja rychlosti 444,6 km/h. Jde o průměr dosažených maxim při jízdě oběma směry s autem ve standardní silniční specifikaci zaznamenaný firmou Racelogic, nezbytnosti pro uznání jakéhokoli rychlostního rekordu by tedy měly být splněny.

Překonán tím byl zápis Bugatti Veyron Super Sport, které skoro před sedmi léty uzmulo rekord zápisem 434,2 km/h. Ptáte se, kde je Chiron či ještě spíše nedávno odhalené nové nejrychlejší auto světa? V případě Chironu je skoro jisté, že bude rychlejší než Koenigsegg, zatím ale čeká, než Michelin dokončí vývoj silničních pneumatik, které rychlost pravděpodobně přes 460 km/h bezpečně zvládnou Do té doby je jeho vyšší rychlost jen papírovou záležitostí. A ještě dále od oficiálního měření rychlosti je Hennesseey Venom F5, tento vůz teprve musí být dokončen.

Nic to ale nemění na tom, že u Bugatti musí smutnit, Koenigsegg vzal francouzské značce v krátké době už druhý rekord. Ageru RS přitom ve srovnání s Veyronem nebo Chironem pohání relativně skromný motor - pětilitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly (Bugatti mají 8,0 W16 se čtyřmi turby). Celkový výkon s příplatkem One:1 dosahuje 1 000 kW (1 360 koní) na 1 360 kg těžké auto. Po přepočítání vychází cca 272 koní na litr objemu, o zbytek se stará aktivní aerodynamika.

Pochopitelně, je jen otázkou času, než bude rekord Koneigseggu překonán - rychlosti 400 km/h dnes dosahuje vícero aut a byť 450 km/h je dosud meta pro všechny nedosažitelná, brzy jistě padne. A pak před námi bude stát další - bájných 500 km/h. Bugatti předem říká, že „tohle nedá”, onen Venom F5 se ale už kvůli svému jménu ani takové metě předem nebrání. Zdolá ji? Čas ukáže, tyto závody „ve zbrojení” budeme rádi dále sledovat...


Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety - 1 - Koenigsegg Agera RS rychlostni rekord 01Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety - 2 - Koenigsegg Agera RS rychlostni rekord 02Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety - 3 - Koenigsegg Agera RS rychlostni rekord 03
Z rekordního zápisu Koenigseggu Agera máme zatím jen pár obrázků. Snad Koenigsegg dá do placu i video

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.