Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety
5.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Smutek, ten musel zavládnout v sídle Bugatti poté, co po disciplíně 0-400-0 km/h vyfoukl značce další rychlostní rekord stroj Koenigseggu.
To, o čem se léta spekulovalo jako o možném či pravděpodobném, je nyní jisté. Před pár hodinami se oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným autem světa stal vůz značky Koenigsegg, konkrétně model Agera RS. Na uzavřené dálnici 160 mezi Las Vegas a Parhrumpem v USA ve státě Nevada dosáhl 32letý tovární jezdec Niklas Lilja rychlosti 444,6 km/h. Jde o průměr dosažených maxim při jízdě oběma směry s autem ve standardní silniční specifikaci zaznamenaný firmou Racelogic, nezbytnosti pro uznání jakéhokoli rychlostního rekordu by tedy měly být splněny.
Překonán tím byl zápis Bugatti Veyron Super Sport, které skoro před sedmi léty uzmulo rekord zápisem 434,2 km/h. Ptáte se, kde je Chiron či ještě spíše nedávno odhalené nové nejrychlejší auto světa? V případě Chironu je skoro jisté, že bude rychlejší než Koenigsegg, zatím ale čeká, než Michelin dokončí vývoj silničních pneumatik, které rychlost pravděpodobně přes 460 km/h bezpečně zvládnou Do té doby je jeho vyšší rychlost jen papírovou záležitostí. A ještě dále od oficiálního měření rychlosti je Hennesseey Venom F5, tento vůz teprve musí být dokončen.
Nic to ale nemění na tom, že u Bugatti musí smutnit, Koenigsegg vzal francouzské značce v krátké době už druhý rekord. Ageru RS přitom ve srovnání s Veyronem nebo Chironem pohání relativně skromný motor - pětilitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly (Bugatti mají 8,0 W16 se čtyřmi turby). Celkový výkon s příplatkem One:1 dosahuje 1 000 kW (1 360 koní) na 1 360 kg těžké auto. Po přepočítání vychází cca 272 koní na litr objemu, o zbytek se stará aktivní aerodynamika.
Pochopitelně, je jen otázkou času, než bude rekord Koneigseggu překonán - rychlosti 400 km/h dnes dosahuje vícero aut a byť 450 km/h je dosud meta pro všechny nedosažitelná, brzy jistě padne. A pak před námi bude stát další - bájných 500 km/h. Bugatti předem říká, že „tohle nedá”, onen Venom F5 se ale už kvůli svému jménu ani takové metě předem nebrání. Zdolá ji? Čas ukáže, tyto závody „ve zbrojení” budeme rádi dále sledovat...



Z rekordního zápisu Koenigseggu Agera máme zatím jen pár obrázků. Snad Koenigsegg dá do placu i video
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva