Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti při jízdě rychlostí 413 km/h začal docházet benzin, jasně ukázalo, proč takové auto nemůže být elektrické
2.6.2024 | Petr Miler
Také Bugatti mělo přejít na elektrický pohon, až jeho nový šéf, paradoxně nadšenec do elektrického pohonu, zavelel k zachování spalovacích motorů. Není to jen dílo úcty k tradici a preferencím zákazníků, takové auto rozumně elektrické být ani nemůže.
Tento týden jsme vám ukázali, jak jeden íránsko-německý obchodník s auty rozjel Bugatti Chiron na neomezeném úseku německé dálnice na 413 km/h. Napodobil tak Radima Passera a jeho jízdu rychlostí ještě o něco vyšší, to už jsme probírali, jedné pozoruhodné věci jsme si ale na videu hned nevšimli - že se v jeho závěru autu rozsvítí „hladové oko”, prostě mu začne docházet benzin. A to zrovna v momentě, kdy řidič bez zjevného důvodu z hlediska dění před autem přestane dál zrychlovat.
Je možné, že ubral, a tedy nedosáhl rychlosti ještě vyšší, právě kvůli tomu, že se kontrolky lekl? Možné to je, proto se v reakci na video někteří ptají, proč si před pokusem nenatankoval plnou. Vtip je ale v tom, že on to nejspíš udělal, přesto mu palivo během pokusu došlo. Mezi fascinujících fakty o Bugatti Chiron patří i to, že při jízdě na maximum mu palivo vydrží jen na 9 minut jízdy. Není to zase tak málo, jak se může zdát, ujede tak 63 km, ale 9 minut... Tušíme, že vaše občasné večerní kratochvíle trvají déle.
Chiron má totiž nádrž jen na 100 litrů paliva, což je obecně hodně, vzhledem k jeho 1500koňovému výkonu to ale zase tak moc není. Uvážíme-li, že pořád není problém koupit 150koňový diesel s 60litrovou nádrží, pak 1500koňový benzin se 100litrovou nádrží je výsměch. Tato vlastně nepříjemnost ale jasně ukazuje ještě jinou věc - proč Bugatti zůstane u spalovacích motorů a nestane se elektrickým, jak původně mělo. Jeho auta by pak totiž byla definitivně k ničemu.
Pokud dnes Chiron vydrží na svou 100litrovou nádrž jet rychle jen 9 minut, během kterých sotva stihnete natočit to, co muž na videu níže, s elektrickým ekvivalentem byste se sotva rozjeli. I když 100litrová nádrž není mnoho, představuje v případě naplnění naftou ekvivalent asi 390kWh akumulátoru ve voze s elektrickým pohonem. Takový žádné osobní auto nepoužívá, ani nemůže, jen baterka by vážila snad 1,5 tuny, možná i víc. Maximum, kolik by tak šlo do podobného auta rozumně vměstnat, by bylo možná 150 kW. Za jinak stejných okolností by pak jízda na maximum mohla trvat jen asi 3,5 minuty. To už je opravdu málo.
Je to velmi přibližný výpočet se spoustu nejasných proměnných (auto by velmi pravděpodobně nemohlo fungovat na maximum po celou dobu čerpání elektřiny z akumulátoru, při vysoké zátěži se mění efektivita fungování čehokoli ve velmi nestandardní apod.), ať už by ale o šlo 3 minuty nebo 5, bylo by to sakra málo k tomu, aby s takové auto aspoň na chvíli předvedlo, co dokáže. Natož aby tak někam dojelo. Vážně si ještě někdo myslí, že elektrický pohon je evolučním krokem vpřed?
Bugatti Chiron bylo vyvinuto s tím, aby zvládalo cestování extrémními rychlostmi, přesto na plnou nádrž umí jet naplno jen 9 minut. Proto se také na videu níže na konci pokusu o dosažení maximálku rozsvítí kontrolka množství paliva v nádrži, i na jeden takový pokus jistě padla celá. S elektrickým pohonem by nebylo možné ani to, ani zdaleka. Foto: Bugatti
Zdroj: Omid Mouazzen@YouTube
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam