Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Grand Sport Vitesse Rafale: modré karbonové díly zvedly cenu o 5 milionů
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co autosalon, to nová speciální edice otevřeného Veyronu. S každým extra kouskem ceny zájem kupců postupně opadá.
Vypadá to, že bublina nafouknutá okolo technologického zázraku jménem Bugatti Veyron, již poněkud splaskla. Zatímco totiž všech 300 exemplářů kupé bylo zamluveno nejbohatší klientelou světa dříve, než je francouzsko-německá značka stihla vyrobit, po verzi Grand Sport již prakticky neštěkne pes. I když každý zdroj v tomto ohledu informuje jinak, Bugatti podle všeho vyrobilo jen 50 exemplářů otevřeného modelu z původně plánovaných 150. Jen třicet z nich přitom má svého majitele, zbývající kousky jsou zřejmě těmi limitovanými edicemi, které v poslední době potkáváme snad na každém autosalonu. Ten brazilský samozřejmě není výjimkou.
V Sao Paulu se tak ukázalo Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rafale, jak zní celý jeho název. Představit si pod tím přitom můžete výchozí model Vitesse poháněný osmilitrovým motorem W16, kterému automobilka zvenčí dodala pár modře lakovaných karbonových dílů a speciální lak Gris Rafale. Uvnitř se pak objevila sedadla čalouněná modrou kůží a prošívaná světle šedou nití a karbonové obklady.
Výkon ovšem zůstal na stále stejných 1 200 koních, stejně jako se neměnil točivý moment 1 500 Nm. Díky tomu má limitovaná edice Rafale shodné zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 410 km/h se standardním modelem. Úpravy exteriéru a interiéru ovšem rozhodně neponechaly při starém cenu.
Oproti základnímu provedení modelu Vitesse, které stojí 1,69 milionu eur (cca 42,25 milionu korun), totiž za verzi Rafale dáte 1,9 milionu eur (47,5 mil. korun). Tedy o podstatných 5 250 000 Kč více. Bugatti by se tak nemělo divit, pokud se limitovaná edice stane dalším skladovým vozem.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse ve verzi Rafale nabízí jen odlišně zbarvený exteriér a interiér. To ovšem značce nezabránilo v navýšení ceny o více než pět milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva