Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Grand Sport Vitesse Rafale: modré karbonové díly zvedly cenu o 5 milionů
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co autosalon, to nová speciální edice otevřeného Veyronu. S každým extra kouskem ceny zájem kupců postupně opadá.
Vypadá to, že bublina nafouknutá okolo technologického zázraku jménem Bugatti Veyron, již poněkud splaskla. Zatímco totiž všech 300 exemplářů kupé bylo zamluveno nejbohatší klientelou světa dříve, než je francouzsko-německá značka stihla vyrobit, po verzi Grand Sport již prakticky neštěkne pes. I když každý zdroj v tomto ohledu informuje jinak, Bugatti podle všeho vyrobilo jen 50 exemplářů otevřeného modelu z původně plánovaných 150. Jen třicet z nich přitom má svého majitele, zbývající kousky jsou zřejmě těmi limitovanými edicemi, které v poslední době potkáváme snad na každém autosalonu. Ten brazilský samozřejmě není výjimkou.
V Sao Paulu se tak ukázalo Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Rafale, jak zní celý jeho název. Představit si pod tím přitom můžete výchozí model Vitesse poháněný osmilitrovým motorem W16, kterému automobilka zvenčí dodala pár modře lakovaných karbonových dílů a speciální lak Gris Rafale. Uvnitř se pak objevila sedadla čalouněná modrou kůží a prošívaná světle šedou nití a karbonové obklady.
Výkon ovšem zůstal na stále stejných 1 200 koních, stejně jako se neměnil točivý moment 1 500 Nm. Díky tomu má limitovaná edice Rafale shodné zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 410 km/h se standardním modelem. Úpravy exteriéru a interiéru ovšem rozhodně neponechaly při starém cenu.
Oproti základnímu provedení modelu Vitesse, které stojí 1,69 milionu eur (cca 42,25 milionu korun), totiž za verzi Rafale dáte 1,9 milionu eur (47,5 mil. korun). Tedy o podstatných 5 250 000 Kč více. Bugatti by se tak nemělo divit, pokud se limitovaná edice stane dalším skladovým vozem.



Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse ve verzi Rafale nabízí jen odlišně zbarvený exteriér a interiér. To ovšem značce nezabránilo v navýšení ceny o více než pět milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před hodinouNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 2 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 5 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle