Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Galibier je znovu ve hře, nejprve ale musí dorazit nástupce Veyronu
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco bývalý šéf Bugatti nebyl fanouškem čtyřdveřového modelu, navrátivší se Wolfgang Dürheimer zastává opačný názor. Oficiální zelená ale chybí.
Ačkoliv koncern VW Group zpočátku počítal v rámci znovuzrození značky Bugatti hned s několika modely, nakonec byly veškeré aktivity postaveny okolo modelu Veyron. Ten jednou provždy změnil svět supersportů, přičemž nastolil i několik světových rekordů. Jeho výroba však pomalu, ovšem nezadržitelně míří ke konci. Bugatti se tak ocitlo na rozcestí, kde si může vybrat hned několik cest vedoucích do budoucnosti.
Momentálně je již známo, že značka hodlá v roce 2016 přijít s novou generací supersportu, která by ten dosavadní měla deklasovat a stanovit nová měřítka. Mimo to ovšem Bugatti rovněž zvažuje jednu z vedlejších cest, která by mohla vést ke vzkříšení projektu čtyřdveřové superlimuzíny Galibier. Tu sice předchozí šéf značky Wolfgang Schreiber odepsal, kapitánem u kormidla je ale aktuálně někdo úplně jiný.
Na místo CEO se vrátil Wolfgang Dürheimer, který Bugatti (a také Bentley) kočíroval v letech 2010 až 2012. Poté zamířil do vývojového oddělení Audi, zde však jeho názory zejména na hybridní a elektrické modely nebyly v souladu s tužbami mateřského koncernu. K prvnímu červnu letošního roku tak Dürheimer zamířil tam, kde to nejlépe zná.
Ve staronovém pracovišti se přitom opětovně začal zabývat plány na představení produkční verze zmiňovaného konceptu Galibier. CEO značky ovšem dodává, že tato aktivita má daleko k oficiálnímu požehnání, odmítavé stanovisko tak nakonec může být potvrzeno. Stejně tak je ale možné pozitivní rozhodnutí, přičemž jistotu bychom měli mít až po zmíněném roce 2016, kdy dorazí nástupce Veyronu.



Koncepční Bugatti Galibier se sice ukázalo již před pěti roky, o výrobě však doposud nepadlo žádné pevné rozhodnutí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva