Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km

Na omezeném prostoru se teprve ukáže, jak rychlý Chiron ve skutečnosti je. I tak omezená vzdálenost mu stačila, aby se s lehkostí rozjel až na rychlost atakující metu 370 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km

14.9.2019 | Mirek Mazal

Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na omezeném prostoru se teprve ukáže, jak rychlý Chiron ve skutečnosti je. I tak omezená vzdálenost mu stačila, aby se s lehkostí rozjel až na rychlost atakující metu 370 km/h.

Po značkou Bugatti vždy vznikala jedna z nejvýjimečnějších aut světa a posledních několik dekád není výjimkou. Už model EB110 z 90. let byl nejrychlejší na světě, Veyron se stal první sériovkou, která pokořila 400 km/h a také současný Chiron se snaží bourat rychlostní rekordy. Automobilka sice tvrdí, že v tom už nebude pokračovat, ale moc ji to nevěříme, snaha dělat ta nejlepší auta z nejlepších je součástí její DNA a maximální rychlost je jedním z jasných měřítek.

Jízda prototypu Chironu Super Sport 300+ rychlostí přesahující 490 km/h se pěkně vyjímá na papíře, ale k čemukoli běžně dosažitelnému bude mít daleko i poté, co značka pustí tento stroj do omezené výroby - VW vám bude muset na chvíli půjčit svůj Ehra-Lessien, abyste si více jak 440 km/h zkusili. V podstatě běžně dosažitelné schopnosti „základního” Chironu jsou lépe vidět v testu, kdy řidič z dlouhé chvíle přijede na volnou plochu a sešlápne pravý pedál na podlahu. Cvičení bez náročných příprav, specifických podmínek nebo upravených částí vozu představí přirozené možnosti sériového provedení.

Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec je hoden obdivu. Neposedné stádo 1 500 koní (1 103 kW) výkonu a 1 600 Nm točivého moment putuje přes sedmistupňový automat na pneumatiky obou náprav, které polykají asfalt s nevídanou lačností. Jeden z historických vrcholů automobilové techniky tak při startu z místa dosáhne na jediné míli (1,6 km) rychlosti až 365,639 km/h, jako by se nechumelilo.

Téměř 370 km/h bylo změřeno na Johnny Bohmer Proving Grounds, jinak vzletové a přistávací dráze pro letadla. Rafička tachometru připomínala pohybem otáčkoměr obyčejných aut, přitom neukazovala otáčky, ale nehorázně zvyšující se tempo doprovázené gravitačním přetížením až 1,5 G. Na tak omezeném prostoru skoro otočit rychloměr Chironu je teprve něco, co si zaslouží potlesk.


Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 1 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 01Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 2 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 02Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 3 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 03Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 4 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 04Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 5 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 05Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 6 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 06Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 7 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 07Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 8 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 08Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 9 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 09Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km - 10 - Bugatti Chiron zrychleni na jednu mili foto 10
Bugatti Chiron stačí dráha jen 1,6 km, aby se s lehkostí rozjelo na více jak 366 km/h

Zdroj: Johnny Bohmer Proving Grounds@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.