Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi

Zajímavé zprávy o budoucnosti Lotusu Evora dorazily přímo z Velké Británii. Již letos ve Frankfurtu by se tento model měl představit s řadou vylepšení, do budoucna pak můžeme čekat stylovější i výkonnější provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi

11.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zajímavé zprávy o budoucnosti Lotusu Evora dorazily přímo z Velké Británii. Již letos ve Frankfurtu by se tento model měl představit s řadou vylepšení, do budoucna pak můžeme čekat stylovější i výkonnější provedení.

Již na zářijovém frankfurtském autosalonu se má představit faceliftované provedení Lotusu Evora. Ačkoli používáme familierní výraz facelift, který se váže spíše ke vzhledovým změnám, vylepšení budou zřejmě primárně technického rázu. Potvrdil to přímo šéf firmy Dany Bahar, který v rozhovoru pro britská média prozradil, že Evora dostane celých 147 vylepšení, přičemž prioritou bude zlepšení kvality. Všechny novinky Bahar pochopitelně nevyjmenoval, mj. ale naznačil, že vůz by měl dostat zcela novou převodovku, jinak naladěný výfuk a luxusněji pojatý interiér.

Zatímco na to poslední jsme si u Evory nestěžovali, se sladěním motoru a převodovky jsme se potýkali jak v případě testu základního provedení, tak při nedávném svezení s verzí S na mosteckém okruhu. Zda se tedy, že o nedokonalé převodovce u Lotusu vědí a nehodlají u současného stavu setrvat. Taktéž výfuk opravdu mohl být u verze S naladěn poněkud ostřeji, než jak naznačuje naše video z Mostu a kdyby byl interiér Evory vždy tak slušivý jako u vybavenějšího testovaného provedení S, také bychom se konec konců nezlobili.

Snaha Evoru „doladit” má svůj racionální důvod. Jak jsme vás informovali již dříve, Evora kvůli opoždění Elanu zůstane v nabídce déle, nyní víme i přesný datum, opět od Danyho Bahara: prodávat se bude až do roku 2017 (podle dřívějšího plánu měla být nahrazena již příští nebo přespříští rok). Z našeho pohledu je to vítaná zpráva - Evora je vynikající auto, však jsme jej zařadili mezi 12 nejlepších sporťáků posledního roku, po odstranění zmíněných neduhů by mohla být takřka dokonalá. A to je jistě stav, ke kterému by se zcela nový model musel opět pár let blížit...

Zatímco výše zmíněné informace mají základ ve vyjádřeních samotného CEO Lotusu, ty další berte jako převážně spekulativní. V posledních dnech se totiž začalo hovořit o tom, že Evroa v rámci vylepšení dostane i ještě silnější verzi, než je S. Za pomoci stejného, kompresorem přeplňovaného motoru V6, má varianta s očekávaným názvem GT dosahovat výkonu okolo 400 koní a postavit se tak čelem ještě výkonnější konkurenci. To zní dobře, hůře naše uši vnímají informaci o možném příchodu provedení plug-in hybrid s tříválcovým motorem 1,2, dvěma elektromotory a papírovými emisemi CO2 ve výši 55 g/km. Poslední zvěsti pak přidávají informaci o budoucím rozšíření nabídky o - pro Lotus typickou - karosářskou variantu roadster.

Nechme se překvapit, co vše Lotus s Evorou ještě provede. Mnohé naznačí již zářijový autosalon ve Frankfurtu, máme tedy o důvod více se na něj těšit.


Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 1 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 07Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 2 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 30Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 3 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 29Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 4 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 13Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 5 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 19 Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 6 - Lotus Evora S interier
Lotus Evora S se zřejmě ještě letos dočká zásadních vylepšení

Zdroje: Auto Express, BBC

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.