Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 | Petr Prokopec
Autoři srovnání dynamiky logicky očekávali, že o vítězství se poperou zástupci posledních dvou generací s dvoulitrovými turby, jenže výhru nakonec vždy bralo „eRko“ šesté generace s šestiválcem. To ale dostal jen jeden člověk z vedení značky.
Na českém trhu Volkswagen k dříve avizovanému zdražení všech aut stále nepřistoupil. Takový Golf R si tedy stále ještě můžete koupit „už“ za 1 324 900 Kč. Ve srovnání s minulostí to jsou pochopitelně šílené peníze, technicky totožný Golf VII R stál méně než 900 tisíc korun. Nicméně stačí zamžourat za hranice a rázem budete i za aktuální cenu vděční. Ve své domovině je totiž vrcholné provedení k dispozici od 54 945 Eur (cca 1 382 000 Kč) či dokonce od 59 590 Eur (1 499 000 Kč), pokud zvolíte lépe vybavené, ovšem po technické stránce pořád identické provedení Black Edition.
Právě „eRkem“ se dnes budeme zabývat, Matu Watsonovi z britského Carwow se totiž povedlo na jednu startovní čáru postavit všechny dosud vyrobené generace. První dvě, tedy Golf s pořadovým číslem čtyři a pět, disponovaly ještě 3,2litrovým atmosférickým šestiválcem, ostatně si ještě říkaly R32. U zbytku nicméně již Volkswagen přistoupil k downsizingu - chybějící dva válce a 1,2 litru objemu automobilka kompenzovala přeplňováním. Ve finále se tak dostala na 333 koní, s nimiž lze dosáhnout stovky za 4,6 sekundy.
Tak je tomu nicméně až po faceliftu, před ním Golf R osmé generace disponoval 320 koňmi. Je tedy jen o chlup silnější než předchozí provedení, a tak bylo logické předpokládat, že o vítězi se bude rozhodovat mezi těmito dvěma verzemi. Jenže celé skupince nakonec vypálil VW, který Matovi dodal neobvyklý Golf R šesté generace. Jeho rychlost byla taková, že se britský kolega musel podívat pod kapotu, zda je všechno v pořádku. A právě v té chvíli zjistil, že si Němci z Carwow tak trochu vystřelili.
Ke srovnání totiž nenastoupilo pět čistě standardních aut, nýbrž pouze tři. Matem řízená šestka, stejně jako Golf R páté generace, totiž byly postaveny pro lidi z vedení automobilky. V obou případech tedy došlo na zástavbu 3,2litrového šestiválce, ovšem navíc doprovázeného turbem. Obě generace tedy disponují 450 koňmi, novější model (a šifra V6450 na jeho registrační značce leccos naznačí...) má ovšem na kontě daleko vyšší točivý moment. A zjevně i propracovanější elektroniku, v důsledku čehož jednoduše nemá soupeře.
Nebylo to nicméně jediné překvapení, které si zástupci VW pro Mata a jeho kolegy připravili. Celá skupinka totiž byla natankována závodním palivem, pročež disponovala vyšším než uváděným výkonem - ten má totiž odpovídat spalování naturalu 98. Pokud se vám tedy nepovede s Golfem R osmé generace před faceliftem dosáhnout čtvrtmíle za 12,5 sekundy, netruchlete, nemusí to být vámi.
Šestá generace Golfu R byla tou vůbec první, která dostala do vínku dvoulitrový čtyřválec. Nicméně jeden exemplář určený jednomu z členů vedení značky zůstal u předchozí šestiválcové dva-trojky, jenž se navíc dočkala přeplňování. Snadno si tak dovede poradit i s moderními nástupci. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 2 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejčtenější články
- Video názorně ukazuje propastný rozdíl mezi rychlostí dobíjení elektromobilů a tankováním spalovacích aut
20.11.2024 - Jaguar nebude roky vyrábět a prodávat nová auta, už teď pro ně ale má nová loga. Kosmetickým produktům by slušela
20.11.2024 - Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
20.11.2024 - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
20.11.2024 - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
21.11.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.19. 09:13 - Zajda