Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení

Autoři srovnání dynamiky logicky očekávali, že o vítězství se poperou zástupci posledních dvou generací s dvoulitrovými turby, jenže výhru nakonec vždy bralo „eRko“ šesté generace s šestiválcem. To ale dostal jen jeden člověk z vedení značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení

před 2 hodinami | Petr Prokopec

Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení

/

Foto: Volkswagen

Autoři srovnání dynamiky logicky očekávali, že o vítězství se poperou zástupci posledních dvou generací s dvoulitrovými turby, jenže výhru nakonec vždy bralo „eRko“ šesté generace s šestiválcem. To ale dostal jen jeden člověk z vedení značky.

Na českém trhu Volkswagen k dříve avizovanému zdražení všech aut stále nepřistoupil. Takový Golf R si tedy stále ještě můžete koupit „už“ za 1 324 900 Kč. Ve srovnání s minulostí to jsou pochopitelně šílené peníze, technicky totožný Golf VII R stál méně než 900 tisíc korun. Nicméně stačí zamžourat za hranice a rázem budete i za aktuální cenu vděční. Ve své domovině je totiž vrcholné provedení k dispozici od 54 945 Eur (cca 1 382 000 Kč) či dokonce od 59 590 Eur (1 499 000 Kč), pokud zvolíte lépe vybavené, ovšem po technické stránce pořád identické provedení Black Edition.

Právě „eRkem“ se dnes budeme zabývat, Matu Watsonovi z britského Carwow se totiž povedlo na jednu startovní čáru postavit všechny dosud vyrobené generace. První dvě, tedy Golf s pořadovým číslem čtyři a pět, disponovaly ještě 3,2litrovým atmosférickým šestiválcem, ostatně si ještě říkaly R32. U zbytku nicméně již Volkswagen přistoupil k downsizingu - chybějící dva válce a 1,2 litru objemu automobilka kompenzovala přeplňováním. Ve finále se tak dostala na 333 koní, s nimiž lze dosáhnout stovky za 4,6 sekundy.

Tak je tomu nicméně až po faceliftu, před ním Golf R osmé generace disponoval 320 koňmi. Je tedy jen o chlup silnější než předchozí provedení, a tak bylo logické předpokládat, že o vítězi se bude rozhodovat mezi těmito dvěma verzemi. Jenže celé skupince nakonec vypálil VW, který Matovi dodal neobvyklý Golf R šesté generace. Jeho rychlost byla taková, že se britský kolega musel podívat pod kapotu, zda je všechno v pořádku. A právě v té chvíli zjistil, že si Němci z Carwow tak trochu vystřelili.

Ke srovnání totiž nenastoupilo pět čistě standardních aut, nýbrž pouze tři. Matem řízená šestka, stejně jako Golf R páté generace, totiž byly postaveny pro lidi z vedení automobilky. V obou případech tedy došlo na zástavbu 3,2litrového šestiválce, ovšem navíc doprovázeného turbem. Obě generace tedy disponují 450 koňmi, novější model (a šifra V6450 na jeho registrační značce leccos naznačí...) má ovšem na kontě daleko vyšší točivý moment. A zjevně i propracovanější elektroniku, v důsledku čehož jednoduše nemá soupeře.

Nebylo to nicméně jediné překvapení, které si zástupci VW pro Mata a jeho kolegy připravili. Celá skupinka totiž byla natankována závodním palivem, pročež disponovala vyšším než uváděným výkonem - ten má totiž odpovídat spalování naturalu 98. Pokud se vám tedy nepovede s Golfem R osmé generace před faceliftem dosáhnout čtvrtmíle za 12,5 sekundy, netruchlete, nemusí to být vámi.


Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení - 1 - VW Golf R 2009 ilustracni foto 01Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení - 2 - VW Golf R 2009 ilustracni foto 02Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení - 3 - VW Golf R 2009 ilustracni foto 03
Šestá generace Golfu R byla tou vůbec první, která dostala do vínku dvoulitrový čtyřválec. Nicméně jeden exemplář určený jednomu z členů vedení značky zůstal u předchozí šestiválcové dva-trojky, jenž se navíc dočkala přeplňování. Snadno si tak dovede poradit i s moderními nástupci. Foto: Volkswagen

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.