Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli

Vzniklo jen v 599 kusech a všechny se dostaly do rukou těch nejváženějších klientů značky. Je to tedy sběratelsky hodnotný stroj, přesto minimálně jeden z majitelů nemá problém jej používat jako sekačku na trávu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli

12.7.2023 | Petr Prokopec

Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli

/

Foto: Ferrari

Vzniklo jen v 599 kusech a všechny se dostaly do rukou těch nejváženějších klientů značky. Je to tedy sběratelsky hodnotný stroj, přesto minimálně jeden z majitelů nemá problém jej používat jako sekačku na trávu.

Levné Ferrari je jednoduše řečeno mýtus, který nemá reálný základ. I když v bazaru narazíte na starší kousek za relativně příznivou sumu, náklady spojené s jeho údržbou a provozem vás doslova a do písmene svléknou z kalhot. Není tak vlastně ani překvapivé, že když některý z maranellských ořů mění svého majitele, je u toho povětšinou velmi nízký nájezd. A u omezených sérií, které opouštějí garáž prakticky jen v případě, že míří na aukci, to platí dvojnásob.

Jednou z takových specialit je Ferrari Daytona SP3, v jejímž případě automobilka vyrobí pouze 599 exemplářů. Marketingový a prodejní šéf značky Enrico Galliera přitom již během veřejné prezentace potvrdil, že celá série byla dávno rozprodána při privátní premiéře, které se zúčastnila jen ta nejváženější klientela. Ve 499 případech šlo přitom o majitele předchozích limitek Monza SP1 a SP2, zbývající stovka pak vlastní jiné výjimečné modely značky.

Nemalému zájmu se ovšem nikdo nemůže divit. Daytona totiž po dlouhých letech vrací do hry vyklápěcí světlomety, i když Italové kvůli tomu museli sklouznout k menšímu triku, aby vyhověli moderním bezpečnostním standardům. Ještě větší pozdvižení ale vzbudila skutečnost, že oproti výchozímu Ferrari 812 Superfast se dvanáctiválcový motor přestěhoval zepředu doprostřed. I bez asistence turba či elektřiny pak produkuje 840 koní.

Právě tomuto stádu se jeden z majitelů, který se před pár dny objevil na přehlídce Heveningham Concours, rozhodl pořádně popustit uzdu. Velevzácné Ferrari přitom neprohnal pouze po veřejných silnicích, ale i po rozbahněném poli, kde by obavy mělo velké množství vlastníků daleko levnějších SUV s vyšší světlou výškou. Něčemu takovému je třeba zatleskat, ne všichni bohatí lidé si taková auta pořizují jen jako investici.

Lze už jen dodat, že kromě zvukového doprovodu ježícího chloupky za krkem se 6,5litrová atmosférická jednotka stará také o působivou dynamiku. Na stovku Daytona zrychlí za 2,85 sekundy, na dvoustovku za 7,4 sekundy a její maximum činí 340 km/h. Cena startuje na 2 milionech Eur (bezmála 50 milionů korun), tak nízko ale žádný z oněch 599 kupců téměř stoprocentně nezůstal.


Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 1 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 01Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 2 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 02Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 3 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 03Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 4 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 04Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 5 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 05Bohatý majitel jezdí s vzácným Ferrari za 50 milionů tak, jako by ho ukradl, prohnal ho i po poli - 6 - Ferrari Daytona SP3 2023 nove foto 06
Daytona SP3 páruje vyklápěcí čelní světla s atmosférickým dvanáctiválcem, který se přesunul doprostřed. Produkce je pak limitována na 599 kusů, z nichž minimálně jeden člověk nehodlá tuto vzácnost jen držet ve své garáži. Foto: Ferrari

Zdroj: TFJJ@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše