BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů

Mnichovská značka nakonec ustoupila ze svého původního závazku, a přes „přibližně 700“ se dostala až k číslu docela jinému. K nelibosti některých.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů

6.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská značka nakonec ustoupila ze svého původního závazku, a přes „přibližně 700“ se dostala až k číslu docela jinému. K nelibosti některých.

Poslední generace BMW M4 má trochu kontroverzní pověst. BMW se ji pokusilo vylepšit představením provedení M4 GTS, tedy „über-verze“ svého sportovního kupé. To se vyznačuje aplikací výrazných aerodynamických prvků, oranžové barvy a hlavně vstřikováním vody do sání. Díky tomu výkon vzrostl ze 431 na 500 koní, což v kombinaci s hmotností cca 1 500 kg dalo na zrychlení z nuly na stovku za 3,8 sekundy a objetí Nordschleife pak za 7 minut a 28 sekund.

Automobilka při jeho představení oznámila, že vyrobí pouze 700 exemplářů. Všechny zmizely rychleji než pára nad hrncem, a to navzdory nemalé ceně. Ta evropská bez příplatků činila 142 600 Eur (cca 3 855 000 Kč), což je takřka dvojnásobek sumy, jakou musíte zaplatit za regulérní model. I přesto ovšem došlo k přeplácení.

Ve Spojených státech byl vůz u některých dealerů k vidění namísto 134 000 USD (3,36 milionu korun) za 334 000 USD (8,38 mil. Kč). Máme zde tedy extrémní přirážku ve výši 200 tisíc dolarů (5,02 mil. Kč) a ač nevíme, jestli si za tuto cenu někdo vůz reálně koupil, nad původně zamýšlenou mezí se ceny pohybovaly jistě. I proto někteří kupci jistě neuslyší rádi o tom, že BMW produkci poněkud „přetáhlo“.

Podobně jako u Ferrari F40 Italové kdysi „zapomněli” zastavit výrobu po avizovaných 400 kusech a namísto toho jich vyrobili 1 311, prozrazují data spojená s identifikačními čísly (VIN) M4 GTS, že vyrobeno bylo nakonec 830 exemplářů. Z toho 27 připadá na novinářské a demo vozy či předprodukční prototypy, zbytek však zamířil k zákazníkům. Původní kvótu tak značka překročila o 103 kusů.

BMW si ale může mýt ruce - v původní tiskové zprávě sice hovoří o „zvláštní edici omezené na 700 kusů”, zákazníkům v průvodních letácích k vozu oznámilo, že vyrobeno bude „přibližně 700 vozů“. Nevíme tedy, jak moc je 830 „přibližně 700”, ale to už posuďte sami. My jen dodáme, že výroba evropských vozů s levostranným řízením skončila 27. října, s pravostranným pak 8. listopadu. Vůbec posledním exemplářem se stalo M4 GTS určené pro Spojené státy, které bylo smontováno 28. listopadu. V zámoří mělo původně skončit 300 vozů, tato kvóta ale nejspíše byla také překročena.


BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 1 - BMW M4 GTS konec vyroby lepsi 01BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 2 - BMW M4 GTS konec vyroby lepsi 02
BMW nakonec vyrobilo více než 700 kusů M4 GTS, některé kusy se přitom prodávaly za horentní sumy

BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 3 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 01BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 4 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 02BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 5 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 03BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 6 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 04BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 7 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 05BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 8 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 06BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 9 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 07BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 10 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 08BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 11 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 09BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 12 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 10BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 13 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 11BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 14 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 12BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 15 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 13BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 16 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 14BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 17 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 15BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 18 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 16BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 19 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 17BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 20 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 18BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 21 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 19BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 22 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 20BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 23 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 21BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 24 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 22BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 25 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 23BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 26 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 24BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 27 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 25BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 28 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 26BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 29 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 27BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 30 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 28BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 31 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 29BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 32 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 30BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 33 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 31BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 34 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 32BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 35 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 33BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 36 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 34BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 37 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 35BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 38 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 36BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 39 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 37BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 40 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 38BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 41 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 39BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 42 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 40BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 43 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 41BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 44 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 42BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 45 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 43BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 46 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 44BMW „zapomnělo” včas přestat vyrábět M4 GTS, vzniklo víc než 700 kusů - 47 - BMW M4 GTS nova oficialni sada 45
Pod kapotou přitom kupé skrývalo vstřikování vody do sání, díky čemuž motor produkoval 500 koní namísto 431 u běžné verze

Zdroj: BimmerPost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše