Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4: třetí generace bude znovu ostřejší
8.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není třeba velkého pozorovacího talentu, abyste zjistili, že první a druhá generace BMW Z4 oslovují svým charakterem úplně jinou klientelu. Ta třetí se má tak trochu vrátit ke kořenům.
Stačí si přečíst někdejší test BMW Z4 M Coupé nebo jeho srovnání s M3 E46 z pera našeho šéfredaktora, abyste měli jasno v tom, co byla zač první generace BMW Z4. Provedení M je pochopitelně jiné než ta běžná, ale podobný charakter nepřikouzlíte nákladní Tatře, ani kdybyste se uladili k smrti. Potřebujete skvělý základ a tím první generace Z4 z hlediska jakési sportovnosti vždy byla.
Mohli jste si ji koupit klidně s nejslabším motorem, v provedení kupé i roadster a stejně jste dostali malý, lehký a mrštný vůz s těžištěm kdesi pod silnicí. Jistě, nebyl nejpraktičtější, ale dokázal pobavit a být vzhledem ke svému výkonu velmi rychlý.
Druhá generace pak zamířila docela jinam. Hlavním důvodem je patrně to, že vsadila na pevnou střechu, a tak není pořádně ani kupé ani roadsterem. Mohla se rozloučit se svými nízkým těžištěm, s větším prostorem a vůbec výše posazenou stavbou trochu ztloustla a naladění podvozku dokonalo dílo. Je to nesporně parádní kočkolap, Řidiče ale u srdce nevzal. Konec konců, uvědomuje si to i BMW, které již kdysi vzdalo vývoj verze M a nakonec vsadilo jen na přiostřenou Z4 sDrive35is.
Nepochybujeme o tom, že si i taková koncepce našla své zákazníky, nám se ale více zamlouvala ta předchozí, která byla schopna jít po krku i Boxsteru resp. Caymanu od Porsche. A jak se zdá, právě do souboje s těmito modely se chce BMW vrátit.
Informuje o tom magazín Inside Line, podle jehož zdrojů má být třetí generace Z4 znovu sportovnějším autem více zaměřeným na prožitek z jízdy. Jak toho chce technicky docílit, to je zatím neznámou, ale toto je hlavně věc charakteru auta, tedy především vůle konstruktérů, nikoli technickou výzvou. Američtí kolegové říkají, že změna zřejmě nebude až tak dramatická, aby BMW neztratilo novou, odlišnou klientelu druhé generace a zároveň zpátky přitáhlo zákazníky té první. Ruku v ruce se změnou charakteru mají jít i úpravy designu, konkrétně se hovoří o zkrácení dlouhé přední kapoty a posun kabiny řidiče více dopředu. Vzhled má být každopádně relativně konzervativní, aby „vypadal dobře alespoň 15 let”.
Je pochopitelně otázkou, jestli nakonec BMW změnou neposune Z4 kamsi do prázdna a neztratí zákazníky jak první, tak druhé generace. Ale věřme, že to dopadne dobře - pokud se chce Z4 stát znovu škodnou na trhu nejmenších sportovních Porsche, pak nemůže udělat nic jiného než skoro perfektní řidičské auto. Jak se dílo podařilo bychom měli poznat v roce 2015, dříve se Z4 s pořadovým číslem 3 na trhu neobjeví.






Dnešní BMW Z4 je spíše stylovka, což dosvědčují i jeho verze jako Design Pure Balance
Ani první generace Z4 nevypadala špatně, okouzlovala ale hlavně svým jízdním projevem
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07