Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 skončí příští měsíc, s nemastnou-neslanou generací bude amen
16.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW se před léty rozhodlo nahradit sexy kočku a zuřivého psa kulhavým kočkopsem. Nepřesvědčivé BMW Z4 E89 nyní končí, bez přímého nástupce.
Není BMW Z4 jako BMW Z4, chce se říci. Když kdysi mnichovská automobilka vyrukovala s tímto modelem, byl to malý, mrštný a dosti nekompromisně řidičsky orientovaný roadster. Nemusel se líbit každému, s jednou z obecně atraktivnějších interpretací bangleovských linií ale platil za sexy kočku.
Pak se k němu přidalo i kupé a dokonce i ve verzi M. S nižší hmotností, stavbou, jiným rozložením hmotnosti a přitom se stejnou technikou jako BMW M3 E46 to bylo trochu jiné zvíře, byl to pořádně zuřivý pes, který dokázal lámat Nordschleife, okresky i mužská srdce.
Tohle auto se nikdy neprodávalo po statisících, byla to volba fajnšmekrů, ze které je už dnes ikona. BMW té doby ale měnilo všechno, co mohlo a došlo i na Z4. Sexy kočku a zuřivého psa nahradil kulhavý kočkopes s podvozkem nefunkčním pro komfortní ani ostrou jízdu a postupem času čím dál zoufalejší nabídkou motorů pro takový vůz. Kdo ještě poznal někdejší Z4 30si s parádním atmosférickým R6, mohl si ještě libovat. Kdo v posledních letech okusil čtyřválcovou Z4 sDrive28i, sDrive20i nebo nedej bože sDrive18i, musel plakat.
Z4 postupně klesla až samotné dno nádoby označené slovy „řidičsky atraktivní vůz”. Zanedbávajíc dřívější cílovou skupinu a marně hledající novou se trápil na trhu až do letošního roku. S pláčem ale bude brzy konec - BMW tento model podle informací BMW Blogu pošle do výslužby už letos v srpnu. Že Bavorští na tomto poli neudělali terno, nasvědčuje i to, že nemají žádného přímého nástupce. Má jím být nový roadster vyvíjený s Toyotou, možná se jménem Z4, možná Z5, který zase zkusí chytnout řidiče za srdce. Doufejme, že se to podaří, zatím je ale jisté snad jen tolik, že novinky dorazí do konce této dekády...
Poslední hřebíček do rakve současné Z4 byla verze sDrive18i. Model ale potřeboval pro úspěch na trhu něco docela jiného než nový slabý čtyřválec v nabídce...
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis