Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 opravdu skončilo, poslední kus dostal 340 koní
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace mnichovského roadsteru je minulostí, za sedm let přitom svého majitele našlo více než 115 tisíc exemplářů.
Co jsme minulý měsíc ohlásili, to se tento týden doopravdy stalo. V pondělí 22. srpna totiž skutečně bylo vyrobeno vůbec poslední BMW Z4 generace E89. Ta přišla na svět v roce 2009, přičemž vůči předchůdci nabrala nemalý počet kilogramů. Na této obezitě se přitom do značné míry podílela zejména pevná střecha nahrazující někdejší plátno. S ní BMW Z4 přepřáhlo spíše na komfortní než sportovní naladění.
Nedá se říci, že by se prodeje kvůli tomu staly tragickými, z modelu vyhledávaného nadšenými řidiči se ale rychle stala okrajová součást nabídky, o níž málokdo věděl, že ještě vůbec existuje. Prodeje tak šly postupně dolů a svou sedmiletou existenci na trhu tato iterace Z4 uzavřela s více než 115 tisíc prodanými exempláři. Vůbec posledním vyrobeným kusem se přitom stala varianta sDrive35is, jež pod kapotou počítá s nadvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní. Karoserie pak pro změnu dostala lak v oranžovém odstínu Valencia Orange Metallic.
Mimo zmiňovaný motor ovšem bylo možné BMW Z4 objednat zpočátku ještě s atmosférickým šestiválcem, než jej mnichovská automobilka nahradila přeplňovaným dvoulitrem. Ve srovnání s konkurencí, ať již se čtyřmi kruhy nebo třícípou hvězdou ve znaku, však roadster oficiálně nikdy nebyl k dispozici s turbodieselovým motorem.
Momentálně je přitom na sto procent jisté, že „naftožrout“ nebude ani součástí nové generace, která by se s kódovým označením G29 (a možná i jiným jménem, hovoří se třeba o označení Z5) měla ukázat v roce 2018. Místo toho BMW ve spolupráci s Toyotou vůz osadí hybridní jednotkou, jíž samozřejmě doplní i zmiňovaný šestiválec. Podstatné pak je, že vrátit se má plátěná střecha i sportovnější kredit.






















































































S druhou generací BMW Z4 je definitivní konec, poslední vyrobený kus dostal přeplňovaný šestiválec, 340 koní a lak Valencia Orange Metallic
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
před 3 hodinamiProvokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
včeraPozor na loupání znaku rychlého čínského Porsche za cenu Octavie, za jeho krádež můžete jít sedět
28.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
2.2.2025VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
2.2.2025Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
2.2.2025„Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
2.2.2025Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
2.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva