Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X6 M 50d a M 550d: známe dynamiku prvních naftových M
10.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka s odhalením čehokoli bližšího ke svému novému, třikrát přeplňovanému dieselu a jím vybaveným modelům váhá, my přesto víme více.
Tradiční příznivci divize M automobilky BMW jsou od prvního oficiálního oznámení příchodu prvního naftového eMka, modelu X6 M 50d z minulého týdne patrně už po smrti, a tak je dnešní zpráva maximálně obrátí v hrobě. Říkat v souvislosti s ní, že něco víme, je trochu nadnesené, neboť to spíše tušíme a máme o tom své pochybnosti, ale přesto si nedovolíme se s vámi nepodělit.
Naši přátelé z BMW Blogu nám totiž zaslali pár specifikací nejen výše zmíněné naftové X6 M, ale také už dříve několikrát probírané M 550d. V prvé řadě znovu potvrzují, že pod kapotou obou modelů se objeví třikrát přeplňovaný naftový třílitr s šesti válci, jehož maximální výkon bude činit 381 koní. Maximum točivého momentu 740 Nm má být o něco vyšší, ale to není až tak podstatné. Zajímavější je, že zmiňují i dynamiku obou aut: X6 M 50d má zrychlit na stovku za 4,9 sekundy, M 550d pak za 4,7 sekundy. To nejsou vůbec špatné hodnoty, zvláště pokud uvážíme, že normovaná spotřeba druhého zmíněného vozu má činit 6,3 litru nafty na 100 km. A i když v praxi svižného ježdění více využívajícího potenciál motoru bude dvoj- až trojnásobná, bude to stále zajímavý poměr.
Tyto informace jsou označovány za velmi věrohodné a kolegům z BMW Blogu je třeba přiznat, že se v minulosti málokdy mýlili, nám se přece jen nezdají úplně jisté. Však považte sami - BMW již dnes nabízí modely X6 50i a 550i, které jsou vybaveny dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru s výkonem až 407 koní. Tento motor je silnější, vozy s nimi budou lehčí než s dieselem, pracovat budou se stejnou převodovkou a stejným pohonem kol. Naftovému šestiválci půjde jen těžko přiznat vyšší výkon v nízkých otáčkách, když 4,4 V8 pracuje s točivým momentem 600 Nm dostupným v rozmezí 1 800 - 4 500 ot./min. Přesto X6 50i zrychluje na stovku za 5,4 sekundy a 550i za 4,8 sekundy. Je možné, že by to M 50d zvládly o tolik rychleji? Možné ano, ale pravděpodobné až tak ne, zvláště když třeba M5 potřebuje 560 koní, aby akceleraci na stoku zvládla za 4,4 sekundy...
Odhlédneme-li od údajů o dynamice, pak zdroje tvrdí, že „M5d” se do výroby dostane v březnu, „X6 Md” pak v dubnu. Apríl už to ale tak jako tak nebude...






V něčem, co bude vypadat jako M5, již brzy zařehtají naftové koně. Bude to ale stačit na zrychlení na stovku pod 5 sekund?
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 3 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 6 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie