Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.
V automobilovém světě v současné době panuje několik trendů. Jedním z nich je, že mainstreamové automobilky jako Citroën se svou řadou DS snaží zaujmout kupce, kteří by nikdy předtím za francouzskou značku nedali takové peníze. A naopak, prémioví výrobci sestupují do stále nižších segmentů trhu. A to nejen v rámci velikosti automobilů, ale také pohonných jednotek, které se objevují pod kapotami limuzín a SUV.
Ve Stuttgartu díky tomu dostanete Mercedes-Benz S 250 CDI, v Mnichově bude pro změnu možné od letošního podzimu objednávat BMW X3 sDrive 18d. Vůz ale přitom za nízkou cenou nemíří pouze základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, ale především absencí pohonu všech kol. Po modelové řadě X1 tak jde již o druhý „terénní” model BMW, který je pouze zadokolkou.
Mnichovská značka jde s touto koncepcí proti proudu, většina ostatních výrobců totiž své verze ochuzené o mezinápravový diferenciál vybavuje pohonem předních kol. Ten však má svá negativa v horší ovladatelnosti, neboť přední náprava se musí vypořádat nejen s řízením, ale také s přenosem výkonu od motoru.
Taková je alespoň teorie. V praxi by to mělo znamenat, že nejlevnější X3 v nabídce zákazníkům toužícím po manuálu umožní akcelerovat z klidu na stovku za 9,9 s, rozjet se na 193 km/h a s lehkou nohou na plynu dosahovat průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Dražší automat je na tom s časem 10,3 sekund, maximálkou 190 km/h a žíznivostí 5,4 l/100 km hůře.
Cena pro český trh byla stanovena na 907 500 Kč, ve standardu přitom dostanete rekuperaci brzdné energie, šipečky na přístrojovém štítu pro správné řazení a především pro nás Evropany sporný systém start/stop. V porovnání s benzinovým modelem X3 xDrive 20i přitom ušetříte 100 000 Kč, u dieselové verze X3 xDrive 20d pak ještě dalších 40 tisíc korun. Otázkou je, zda byste právě u SUV chtěli škudlit na pohonu všech kol...
BMW rozšířílo nabídku modelu X3 o verzi sDrive 18d vybavenou základním turbodieselem a pohonem zadních kol. Pokud máte zájem, oproti modelu X3 xDrive 20i vám ušetří sto tisíc korun. Na snímcích je vůz po poslední modernizaci z loňského roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel