Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.
V automobilovém světě v současné době panuje několik trendů. Jedním z nich je, že mainstreamové automobilky jako Citroën se svou řadou DS snaží zaujmout kupce, kteří by nikdy předtím za francouzskou značku nedali takové peníze. A naopak, prémioví výrobci sestupují do stále nižších segmentů trhu. A to nejen v rámci velikosti automobilů, ale také pohonných jednotek, které se objevují pod kapotami limuzín a SUV.
Ve Stuttgartu díky tomu dostanete Mercedes-Benz S 250 CDI, v Mnichově bude pro změnu možné od letošního podzimu objednávat BMW X3 sDrive 18d. Vůz ale přitom za nízkou cenou nemíří pouze základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, ale především absencí pohonu všech kol. Po modelové řadě X1 tak jde již o druhý „terénní” model BMW, který je pouze zadokolkou.
Mnichovská značka jde s touto koncepcí proti proudu, většina ostatních výrobců totiž své verze ochuzené o mezinápravový diferenciál vybavuje pohonem předních kol. Ten však má svá negativa v horší ovladatelnosti, neboť přední náprava se musí vypořádat nejen s řízením, ale také s přenosem výkonu od motoru.
Taková je alespoň teorie. V praxi by to mělo znamenat, že nejlevnější X3 v nabídce zákazníkům toužícím po manuálu umožní akcelerovat z klidu na stovku za 9,9 s, rozjet se na 193 km/h a s lehkou nohou na plynu dosahovat průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Dražší automat je na tom s časem 10,3 sekund, maximálkou 190 km/h a žíznivostí 5,4 l/100 km hůře.
Cena pro český trh byla stanovena na 907 500 Kč, ve standardu přitom dostanete rekuperaci brzdné energie, šipečky na přístrojovém štítu pro správné řazení a především pro nás Evropany sporný systém start/stop. V porovnání s benzinovým modelem X3 xDrive 20i přitom ušetříte 100 000 Kč, u dieselové verze X3 xDrive 20d pak ještě dalších 40 tisíc korun. Otázkou je, zda byste právě u SUV chtěli škudlit na pohonu všech kol...




















BMW rozšířílo nabídku modelu X3 o verzi sDrive 18d vybavenou základním turbodieselem a pohonem zadních kol. Pokud máte zájem, oproti modelu X3 xDrive 20i vám ušetří sto tisíc korun. Na snímcích je vůz po poslední modernizaci z loňského roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
