Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X2 2017: malý crossover má nakonec dorazit pouze jako třídvířko (+ ilustrace)
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější karoserii chce BMW ponechat pouze klasičtějšímu modelu X1. Obě verze dostanou platformu UKL1 a tří- či čtyřválcové motory.
Německá automobilka s vrtulí ve znaku se sice s první generací modelu X6 nejednou zapsala i mezi výrobce nejošklivějších aut světa, na trhu s ní ale neúspěšná nebyla. Asi bychom se tedy neměli divit, že světlo světa spatřil nástupce, stejně tak můžeme ovšem v nabídce značky najít i menší X4 postavené dle stejného receptu. A aby toho nebylo málo, pak v roce 2017 dorazí také BMW X2. O tom jsme již v minulosti hovořili, podle nových informací jsou však předchozí zmínky pravdivé pouze napůl.
První korekce se týká karoserie, kterou nám představují neoficiální ilustrace Theo China. Ten počítá jen se třemi dveřmi, což je prý ta správná cesta. Pětidveřové provedení by totiž vzniknout nemělo, výraznější praktičnost tedy zjevně bude přisouzena pouze modelu X1. V obou případech přitom základ bude tvořit platforma UKL1, která by měla dorazit nejen ve verzi 4x4, ale rovněž pouze s pohonem předních kol.
Tím máme vyřešenou korekci číslo dvě, věnovat se tedy můžeme pohonným jednotkám. S ohledem na zmíněnou platformu by nás přitom nemělo překvapit, že kromě dvoulitrových čtyřválců sáhne BMW také po 1,5litrových tříválcích. Mimo to se možná objeví i plug-in hybrid s nereálnou spotřebou okolo 2 l/100 km, druhou část nabídky pak bude okupovat verze M Performance s výkonem okolo 300 koní.
Pro BMW by přitom inkriminovaný rok 2017 měl být opravdu rušným obdobím, neboť kromě malého modelu X2 se představení dočká také dvojice X7 a X8. Zatímco přitom první zmíněná verze bude chtít soupeřit s Mercedesem GL, druhá by se pro změnu měla zaměřit na Audi Q8. Oba tyto vozy pak budou montovány v americkém Spartanburgu, zatímco výroba malého crossoveru zůstane v Evropě.
Chystané BMW X2 by mělo dostat pouze třídveřovou karoserii, vybírat ovšem budete moci mezi pohonem předních kol a systémem 4x4
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel