Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X2 2017: malý crossover má nakonec dorazit pouze jako třídvířko (+ ilustrace)
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktičtější karoserii chce BMW ponechat pouze klasičtějšímu modelu X1. Obě verze dostanou platformu UKL1 a tří- či čtyřválcové motory.
Německá automobilka s vrtulí ve znaku se sice s první generací modelu X6 nejednou zapsala i mezi výrobce nejošklivějších aut světa, na trhu s ní ale neúspěšná nebyla. Asi bychom se tedy neměli divit, že světlo světa spatřil nástupce, stejně tak můžeme ovšem v nabídce značky najít i menší X4 postavené dle stejného receptu. A aby toho nebylo málo, pak v roce 2017 dorazí také BMW X2. O tom jsme již v minulosti hovořili, podle nových informací jsou však předchozí zmínky pravdivé pouze napůl.
První korekce se týká karoserie, kterou nám představují neoficiální ilustrace Theo China. Ten počítá jen se třemi dveřmi, což je prý ta správná cesta. Pětidveřové provedení by totiž vzniknout nemělo, výraznější praktičnost tedy zjevně bude přisouzena pouze modelu X1. V obou případech přitom základ bude tvořit platforma UKL1, která by měla dorazit nejen ve verzi 4x4, ale rovněž pouze s pohonem předních kol.
Tím máme vyřešenou korekci číslo dvě, věnovat se tedy můžeme pohonným jednotkám. S ohledem na zmíněnou platformu by nás přitom nemělo překvapit, že kromě dvoulitrových čtyřválců sáhne BMW také po 1,5litrových tříválcích. Mimo to se možná objeví i plug-in hybrid s nereálnou spotřebou okolo 2 l/100 km, druhou část nabídky pak bude okupovat verze M Performance s výkonem okolo 300 koní.
Pro BMW by přitom inkriminovaný rok 2017 měl být opravdu rušným obdobím, neboť kromě malého modelu X2 se představení dočká také dvojice X7 a X8. Zatímco přitom první zmíněná verze bude chtít soupeřit s Mercedesem GL, druhá by se pro změnu měla zaměřit na Audi Q8. Oba tyto vozy pak budou montovány v americkém Spartanburgu, zatímco výroba malého crossoveru zůstane v Evropě.


Chystané BMW X2 by mělo dostat pouze třídveřovou karoserii, vybírat ovšem budete moci mezi pohonem předních kol a systémem 4x4
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva