Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vyrobilo již 10 milionů exemplářů řady 3, jubilejní kus je příznačně 320d
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První generace řady 3 se ukázala před 40 lety a měla pouze dvojici dveří. Ta poslední se dvěma páry a případně i tříválcem jde stále na dračku.
V červenci roku 1975 automobilka BMW představila veřejnosti na mnichovském stadionu zcela novou řadu 3. Ta měla pouze dvojici dveří, přičemž záhy se dočkala otevřené verze a také nemalého úspěchu. Bylo proto jen logické, že o sedm let později dorazila nová generace s interním označením E30, která se již rozrostla na čtyři karosářské verze. Další dva nástupci sebou přinesli třídveřový hatchback, zatímco s příchodem varianty E90 jsme se dočkali i pětidveřového provedení GT.
Nově sice již BMW řady 3 nepočítá s kupé a kabrioletem, které se osamostatnily, nicméně i tak tvoří páteř prodejů automobilky. V červenci se přitom stávající generace dočkala faceliftu, který sice zvenčí nebyl nikterak výrazný, pod kapotou se však vůbec poprvé objevil tříválcový motor. Tedy pohonná jednotka, s jakou nepočítal ani čtyřicet let starý originál, v jehož případě byl nejmenším agregátem 1,6litrový čtyřválec.
Danou rekapitulaci zde samozřejmě nezmiňujeme jen tak z plezíru. Důvodem je ten fakt, že BMW v tomto týdnu vyprodukovalo desetimiliontý exemplář řady 3. Jubilejním kusem se přitom stala verze 320d v modré barvě Imperial Blue, která se pod kapotou pyšní dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. Více značka o tomto exempláři nezmínila, je ale pro dnešní BMW příznačné, že si jako jubilejní kus vybralo (desetimiliontý exemplář se neobjeví na výrobní lince zničeho nic) právě takové provedení - dříve by se jistě chlubilo jiným.
Mimo to pak můžeme ještě zmínit, že továrna značky v Mnichově aktuálně vyrábí tisíc aut denně, přičemž polovina z tohoto množství připadá právě na řadu 3. Po té je navíc vskutku nemalá poptávka, pročež se tento model montuje také v německém Řeznu, jihoafrickém Rosslynu a čínském Tiexi.
BMW vyrobilo za posledních 40 let již deset milionů kusů řady 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis