Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vyrobilo již 10 milionů exemplářů řady 3, jubilejní kus je příznačně 320d
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První generace řady 3 se ukázala před 40 lety a měla pouze dvojici dveří. Ta poslední se dvěma páry a případně i tříválcem jde stále na dračku.
V červenci roku 1975 automobilka BMW představila veřejnosti na mnichovském stadionu zcela novou řadu 3. Ta měla pouze dvojici dveří, přičemž záhy se dočkala otevřené verze a také nemalého úspěchu. Bylo proto jen logické, že o sedm let později dorazila nová generace s interním označením E30, která se již rozrostla na čtyři karosářské verze. Další dva nástupci sebou přinesli třídveřový hatchback, zatímco s příchodem varianty E90 jsme se dočkali i pětidveřového provedení GT.
Nově sice již BMW řady 3 nepočítá s kupé a kabrioletem, které se osamostatnily, nicméně i tak tvoří páteř prodejů automobilky. V červenci se přitom stávající generace dočkala faceliftu, který sice zvenčí nebyl nikterak výrazný, pod kapotou se však vůbec poprvé objevil tříválcový motor. Tedy pohonná jednotka, s jakou nepočítal ani čtyřicet let starý originál, v jehož případě byl nejmenším agregátem 1,6litrový čtyřválec.
Danou rekapitulaci zde samozřejmě nezmiňujeme jen tak z plezíru. Důvodem je ten fakt, že BMW v tomto týdnu vyprodukovalo desetimiliontý exemplář řady 3. Jubilejním kusem se přitom stala verze 320d v modré barvě Imperial Blue, která se pod kapotou pyšní dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. Více značka o tomto exempláři nezmínila, je ale pro dnešní BMW příznačné, že si jako jubilejní kus vybralo (desetimiliontý exemplář se neobjeví na výrobní lince zničeho nic) právě takové provedení - dříve by se jistě chlubilo jiným.
Mimo to pak můžeme ještě zmínit, že továrna značky v Mnichově aktuálně vyrábí tisíc aut denně, přičemž polovina z tohoto množství připadá právě na řadu 3. Po té je navíc vskutku nemalá poptávka, pročež se tento model montuje také v německém Řeznu, jihoafrickém Rosslynu a čínském Tiexi.

BMW vyrobilo za posledních 40 let již deset milionů kusů řady 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 11 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva