Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vyloučilo, že by ke 100. výročí postavilo konvenční sporťák, M1 se nevrátí
5.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka už za pár měsíců oslaví sto let své existence. Takové jubileum volá po něčem zvláštním, něco jako nová M1 to ale nebude.
Už pěkných pár pátků upínají tradiční příznivci BMW své naděje k datu 7. březen 2016. Právě v ten den v Mnichově oslaví 100 let existence Bayerische Motoren Werke a právě u této příležitosti má automobilka odhalit výjimečný vůz, jímž své podobně výjimečné jubileum patřičně oslaví. Vezmeme-li v potaz image, z níž firma dodnes žije, doufali mnozí v něco, co by po několika marných pokusech navázalo na model M1 - tedy konvenční supersport, s nímž by BMW po mnoha tříválcových a předokolkových experimentech dala vzpomenout na hesla jako „The Ultimate Driving Machine”. Jenže to se nestane.
I když by tím bavorští v podstatě jen dotahovali ztrátu na „méně sportovní” konkurenty z Ingolstadtu a Stuttgartu, kteří ostrá sportovní kupé v nabídkách mají, BMW raději zůstane věrné novodobějším sloganům jako „Freude am Sparen”, které jim podsunula realita. Sám šéf vývoje Klaus Fröhlich totiž v rozhovoru pro Auto Motor und Sport jasně uvedl, že firma neoslaví své jubileum konvenčním sporťákem, který by měl pod kapotou motor V8 nebo V10.
Pochopitelně, to podobně zaměřený vůz nevylučuje zcela, čekejme ale nanejvýš něco ve stylu modelu i8 - sportovně-ekologickou všehochuť. Ostatně už loni se hovořilo o modelu BMW M100, který by s pomocí čtyřválce a elektromotoru napěchoval do upravené i8 až 500 koní výkonu. Zajímavé? Možná. Nekompromisní reakce na pochybovačné pošklebky těch, kteří už jsou znechuceni podměrečnými, často nepřesvědčivými motory a pokusy BMW prosadit se ve třídách, s nimiž nemá žádné zkušenosti? Ani omylem.
Uvidíme, co přinese příští rok, ale nic ve stylu nové M1 bychom si nemalovali, bohužel. BMW dnes „jede na zelenou” a při svém výročí hodlá očividně podpořit tuto svou novou image, ne tu původní. A to přesto, že Frölich racionálně odmítl pro nejbližší léta elektrický sporťák kvůli tomu, že jsou současné baterie příliš těžké a že opravdu by nerad řídil sporťák, který zpoza volantu připomíná dvouapůltunový náklaďák...
BMW i8 je dnes svérázným sportovním vrcholem nabídky značky. A její výročí na tom nic podstatného nezměni
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 2 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 3 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva