Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW ukázalo v ostré akci novou M4 s manuálem, nedívá se na to vůbec špatně
2.7.2020 | Petr Prokopec
Bude to jistě jedno z posledních ještě relativně dostupných aut s 480 koňmi a manuálním řazením. Bohužel, zájemci si zde budou muset vystačit „jen” s touto porcí a pohonem zadních kol.
Již v září se dočkáme nové generace BMW M4. Souběžně s kupátkem má dorazit také sedan M3, přičemž oba vozy dostanou do vínku dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec známý již z modelů X3M a X4M. Mnichovská automobilka již oznámila, že standardem bude pohon zadních kol a za systém xDrive si zákazníci mohou připlácet. Nejasnosti pak částečně panovaly okolo návratu šestistupňového manuálu.
Nyní tu ovšem máme oficiální video, které mnohé osvětluje. Nové BMW M4, stejně jako M3, se třemi pedály a „fofrklackem“ k dispozici bude. Nicméně zákazníci, kteří manuál upřednostní před osmistupňovým automatem, budou muset spolknout jednu hořkou pilulku. Manuál půjde kombinovat pouze se standardním provedením naladěným na 480 koní. Varianta Competition s 510 koňmi oproti tomu má být spjata výlučně s dvojicí pedálů.
Dalším problémem je, že manuál bude k dispozici pouze ve spojení se zadním pohonem, což z verzí M3 a M4 s manuálním řazením udělá spíše hračky než seriozní náčiní - varianty s pohonem 4x4 a v provedení Competition budou jistě nesrovnatelně rychlejší, zejména pak za jiných než dokonale letních klimatických podmínek.
Útěchou budiž, že modely s nižším výkonem budou k dispozici již letos, zatímco varianty Competition přijdou až příští rok. Ještě později se pak má ukázat provedení CSL, které dost možná výkon ještě navýší, zatímco hmotnost by měla klesnout. U něj ale manuál neočekávejte, pročež byste si o to více měli vychutnat nové video, ne které se nedívá vůbec špatně.
Jeden z vývojářů BMW na něm auto protáhne po Sachsenringu, přičemž postupně „přitápí pod kotlem” a poslední kolo už jede hodně ostře. Škoda, že používá „falešné” meziplyny bez dvojitého vyšlápnutí spojky, to je shazuje na úroveň těch automatických diktovaných elektronikou, ale v dnešní době musí vzít člověk zavděk i takovouto snahou.
Nové BMW M4 stoprocentněn dostane trojici pedálů i pohon zadních kol, avšak jen ve spojení se 480 koňmi a zadním pohonem. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch