Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025 | Petr Prokopec
BMW se pustilo do předem prohraného boje, opravdu dobrou elektrickou M3 se současnými technickými limity postavit prostě nejde. Přesto se v novém skoro osmiminutovém videu tváří, že by to mohlo dokázat.
BMW již nějaký ten pátek pracuje na čistě elektrické M3. Část právě jejího vývoje mapuje přiložené video, ve kterém se podíváme především za Polární kruh. Automobilka prototyp vozu osadila čtyřmi motory, z nichž každý má na povel jedno kolo. To majiteli umožní, aby jej ovládal s mimořádnou precizností, která je v tomto případě klíčová. Hnací ústrojí má totiž potenciál vyprodukovat víc než 1 000 koní, jakkoli tak daleko produkční verze patrně nezajde, nabízet má „pouze“ něco přes 700 kobyl.
Ty jistě dokážou pořádně zaržát, ovšem mlčky. Nechat auto tiché si ale ani BMW nedovolilo, a tak v čase okolo 7:40 předvádí i jeho zvukový projev ve chvíli, kdy za volant prototypu usedne Carsten Wolf, jeden z vedoucích techniků. Čím více přitom tlačí plynový pedál do podlahy, tím je elektrická M3 hlučnější. Ale přirozený její zvuk není ani trochu a místo toho jde o mix spalovacího motoru a startující stíhačky. Do filmu dobré, do sportovního auta kalibru M3? Trapné, žádný falešný zvuk generovaný reproduktory u kovaných nadšenců nikdy neprojde.
To je ale v podstatě okrajový problém, tím hlavním budou u elektrické M3 dva jiné - hmotnost a kapacita baterie. Ostatně pokud máte tu možnost řídit moderní auto s víc jak 500 koňmi pod kapotou, jistě víte, že při plném cvalu žerou jako protržení. I stávající M3 s nanejvýš 550 koňmi nezvládne při ostré jízdě na svou 59litrovou ujet ani 200 km, auto bez problémů vezme „přes 30 na sto”. To ale nemusí až tak vadit, pokud máte naditou peněženku a nejezdíte po Ugandě - po krátké zastávce u pumpy si můžete hned užívat znovu. A to je auto, které váží pořád po dvě tuny, už tak je ale nepříjemně těžké.
Jak těžká ale bude elektrická M3? Pod 2 tuny se nedostane ani náhodou, hmotnost nejspíš zamíří ještě o několik metráků výš. Přihoďte k tomu oněch minimálně 700 koní a rázem je jasné, že tady bude energie mizet ještě rychleji. Ovšem i kdyby BMW použilo baterie o kapacitě 100 kWh, ty jsou ekvivalentem 26litrové nádrže na naftu. Při využití veškerého potenciálu elektrického ústrojí tak na jeden zátah nezvládnete ani 100 km, což je problém číslo jedna.
Tím druhým je zdlouhavé dobíjení, prostě malou „nádrž” budete „tankovat” desítky minut, realitu tady známe velmi dobře. BMW prostě hraje předem prohranou hru, smysluplný „sportovní elektromobil” je dnes neřešitelná věc přesně tak, jak už popsal šéf Fordu. Můžeme zas jednou jen litovat, že automobilka neinvestuje svůj vývojový potenciál jiným, smysluplnějším směrem.


Elektrická M3 má dorazit někdy v roce 2027, přičemž její vývoj automobilka rozhodně nepodceňuje. I kdyby do něj ale nasypala všechny peníze světa, přirozené limity koncepce nepopře. A fiktivním zvukem nadšence neohromí. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
dnesV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejčtenější články
Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12.3.2025Němci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva