Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW s pohonem předních kol prý bude Ultimate driving machine
10.7.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
BMW s poháněnou přední nápravou už není jen jednou z možností, jeho příchod se stal jistotou. Golf z Mnichova už si razí cestu na denní světlo.
V posledních několika týdnech si u nás můžete připadat jako na stránkách BMW magazínu. Téměř každý den se objeví nějaká nová zpráva odhalující další vývoj v mnichovské automobilce. Většina z nich potěší automobilového nadšence asi stejně, jako Hitlera zprávy od Stalingradu. BMW dlouhá léta bývalo stálici, na kterou bylo spolehnutí. Pokud člověk chtěl sedan s pořádným benzínovým motorem a pohonem zadních kol, nemusel přemýšlet, u modro-bílé vrtule bylo vždy něco rozumného ke koupi. Pár let zpět se hlavní zájem BMW přesunul na SUV, přesto sportovně laděné sedany s šesti- či osmiválci pod kapotou zůstaly a i nadále hrály důležitou roli.
Kdeže ale loňské sněhy jsou, BMW se dobrovolně zbavuje svých trumfů jeden za druhým. První začala mizet kvalita, po ní ovladatelnost a jízdní vlastnosti, následovaly ty nejlepší motory a nyní je na řadě poslední trumf z posledních. Nebude trvat dlouho a první zákazníci se posadí do aut s poháněnou přední nápravou a znakem BMW na kapotě. Proč? Protože lidé prý nechtějí sportovní sedany, lidé chtějí BMW. Argumentem podporujícím tuto logiku podle Iana Robertsona, člena správní rady BMW Group, má být fakt, že za 10 let, co se Mini nachází pod křídly BMW, vyrobilo skoro dva milióny aut s předním pohonem a nikdo nikdy nezpochybňoval jejich jízdní schopnosti. A tak i BMW s předním náhonem prý bude pořád tou „Ultimate driving machine” jak ji známe. Ano, má pravdu, Mini je famózní předokolka, ale pořád je to Mini. Nebo v Německu čtou Mini jako BMW?
Pan Robertson ještě dodal: „Myslím, že opravdu jsme schopni vyvinout platformu s předním pohonem, která bude mít výhody ve smyslu designu a využití prostoru a současně to bude takové BMW, jaké má být. Odejměte značce její dědictví a naplňte ji schopnostmi, protože ty jsou důležité. Je jedno, jestli je auto předo-, zado- či čtyřkolka. Musí být BMW.” Poslední větou jasně naznačil, kam má BMW namířeno. Bude vyrábět nějaká auta a jeho PR oddělení bude zákazníky přesvědčovat, že to jsou ta pravá BMW.
Přestože slova páně Robertsona jsou míněna obecně, přímo aplikovat je prozatím lze jen na nejmenšího z bavoráků, na řadu 1. Před nedávnem představená nová generace je téměř jistě poslední s pohonem zadních kol. Další už bude výjimečná jen znakem na přídi, ve všem ostatním to bude něco jako Volkswagen Golf.
Nepochybujeme o tom, že půjde o velmi dobré auto a zmiňovaný Golf pravděpodobně předčí, ale bude to ještě BMW? Máme za to, že ta tři písmena dělá obsah a nikoli forma. A BMW bylo vždy vyhlášeno kvalitními, sportovní jízdě skvěle sekundujícími vozy s ideálním rozložením hmotnosti pramenícím z klasické koncepce s pohonem zadních kol a nejlepšími zážehovými šestiválci na světě. Co z toho zbude v autě s poháněnou přední nápravou, rozložením hmotnosti 60:40, čtyřválcovým turbomotorem pod kapotou a optimalizací pro rodinný přesun?
Za sebe chci podotknout, že na rozdíl od čistých puristů by mi toto počínání BMW vůbec nevadilo, jen kdyby i nadále vyrábělo auta, která jí získala tu pověst, ze které stále žije. Kdyby ta možnost existovala, šel bych hned a objednal si nové BMW 330i předchozí generace. Není a nechápu proč. Proto už si nějaké nové BMW těžko někdy koupím.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 3 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 5 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva