Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3
26.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta na elektřinu s Mnichovem v rodném listě slaví úspěchy. Nevýhod elektromobilů se zbavují hybridními systémy a cena u BMW nehraje až takovou roli.
Elektromobily Renaultu moc na odbyt nejdou, v půjčovnách není zájem ani o jiné, ale BMW svým způsobem slaví. Jejich hybridní sportovní vůz i8, který však vůbec hybridní být nemusel, je u zákazníků populární - sotva se začal prodávat a už nyní podle informací agentury Reuters má BMW dostatek objednávek na rok výroby. Přesné číslo však výrobce nesdělil.
Čistě elektrické BMW i3 jde též na odbyt relativně dobře, zejména ve srovnání s jinými elektromobily - těsně po startu produkce má bavorská automobilka na deset tisíc objednávek. Neřekla však, jestli tolik vozů vyrobí za měsíc, či za rok. Nevíme ani, kolik z nich je vybaveno hybridním systémem REX (Range Extender), který do vozu přidává spalovací dvouválec jako generátor elektřiny.
Nabízí se otázka, proč takovýchto modelů BMW nevyrábí víc, když to vypadá, že jsou skvělé a že je každý chce. i3 bez REX je pořád elektromobil se všemi neduhy, které se k tomu váží, tedy zejména mizerný dojezd, dlouhá doba nabíjení a nevalná životnost akumulátorů. Stále také platí, že auta na elektřinu nejsou zrovna levné - i3 začíná na 900 tisících vč. DPH - ale to je u BMW až druhořadým problémem, jde o prémiovou značku a někteří lidé budou její produkty kupovat bez ohledu na cenu.
Ve prospěch i8 však zcela jistě hovoří fakt, že jeho kombinovaný výkon činí 362 koní, z čehož 231 benzínového motoru roztáčí zadní kola a 131 elektromotoru ta přední a má rozložení hmotnosti ve vynikajícím poměru 50:50. i3 se ničím takovým pochlubit nemůže, jeho elektromotor má 170 koní a případný spalovací dvouválec je jen a pouze generátor, jeho sílu na kola nedostanete.
Je ale také potřeba říci, proč si Renault zoufá, zatímco BMW slaví, když čísla vypadají stejně. Renault si totiž stanovil cíl, který deseti tisíci prodanými Zoe naplní jen z pětiny, kdežto BMW odmítá sdělit, kolik „íček” chce prodat. Jaká je roční kapacita výroby modelu i3, nemáme tušení; deset tisíc vozů je asi 27,4 auta denně. Nakolik Němci sdílí názor Fiatu, Hondy a Toyoty, že elektromobily jsou na světě jen kvůli regulacím, také nevíme, ale něco na tom jistě bude, jinak by Mnichov elektroauta chrlil již dávno.



































BMW má dost objednávek na roční výrobu modelu i8.
O model i3 prý projevilo zájem přes 10 tisíc zákazníků, jak dlouho bude BMW tolik kusů vyrábět, však nevíme
Zdroj: Reuters přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha