Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW přišlo o svého šéfdesignéra. Firmu opouští už podruhé, teď asi nadobro
19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Karim Habib začal v Mnichově pracovat již v roce 1998. Po 11 letech zamířil na chvíli k Mercedesu, aby se v BMW zase objevil na postu nejvyšším. Ne nadlouho.
Kariéra Karima Habiba, kanadského designéra libanonského původu, je spojena především s BMW. Řady zaměstnanců mnichovské automobilky rozšířil již v roce 1998, kdy začal pracovat na exteriéru tehdy nové řady 7 generace E65. Dělo se tak pod vedením Chrise Bangla, někdejšího šéfdesignéra značky, přičemž výsledkem byla hlavně kontroverzí obestřená záď.
Je paradoxem, že s původními návrhy odvážného řešení přišel Adrian van Hooydonk, jenž později nastoupil na Banglovo místo a postaral se též o korekce v rámci faceliftu v roce roce 2005. I tehdy přitom na voze pracoval Habib, který u BMW vydržel až do roku 2009. Poté ovšem přesídlil k Mercedesu, kde se podepsal pod koncepty F700 a F800.
Již o dva roky byl ovšem Habib zpátky u BMW, kde zaujal post šéfa exteriérového designu. Po odchodu van Hooydonka ovšem povýšil a v lednu 2012 byl jmenován hlavou celého designového oddělení. V této roli zůstal až do letoška, nyní ale značku opouští podruhé. Tedy zatím jen dle informací německých médií, samo BMW v oficiální rovině mlčí.
Momentálně tedy jasné, proč a za jakých okolností se mnichovská automobilka s Habibem znovu rozloučila. Stejně tak se můžeme ptát, kdo bude jeho nástupcem. BMW ale rozhodně není v jednoduché situaci, neboť již loni značku opustili designéři Benoit Jacob a Anders Warming. Aktuálně tak už jen můžeme dodat, že poslední Habibovou prací byl koncept Vision Next 100, který u nás příliš obdivu nezískal a nadšením nepřekypovala ani jiná média. Nejpravděpodobnější bude, že jej opět přetáhla konkurence - pokud by šéf designu podlehl vábení nějaké asijské automobilky, nebyl by ani prvním, ani posledním...
Karim Habib znovu opustil BMW. Tentokráte nejspíše nadobro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1