Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW přišlo o svého šéfdesignéra. Firmu opouští už podruhé, teď asi nadobro
19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Karim Habib začal v Mnichově pracovat již v roce 1998. Po 11 letech zamířil na chvíli k Mercedesu, aby se v BMW zase objevil na postu nejvyšším. Ne nadlouho.
Kariéra Karima Habiba, kanadského designéra libanonského původu, je spojena především s BMW. Řady zaměstnanců mnichovské automobilky rozšířil již v roce 1998, kdy začal pracovat na exteriéru tehdy nové řady 7 generace E65. Dělo se tak pod vedením Chrise Bangla, někdejšího šéfdesignéra značky, přičemž výsledkem byla hlavně kontroverzí obestřená záď.
Je paradoxem, že s původními návrhy odvážného řešení přišel Adrian van Hooydonk, jenž později nastoupil na Banglovo místo a postaral se též o korekce v rámci faceliftu v roce roce 2005. I tehdy přitom na voze pracoval Habib, který u BMW vydržel až do roku 2009. Poté ovšem přesídlil k Mercedesu, kde se podepsal pod koncepty F700 a F800.
Již o dva roky byl ovšem Habib zpátky u BMW, kde zaujal post šéfa exteriérového designu. Po odchodu van Hooydonka ovšem povýšil a v lednu 2012 byl jmenován hlavou celého designového oddělení. V této roli zůstal až do letoška, nyní ale značku opouští podruhé. Tedy zatím jen dle informací německých médií, samo BMW v oficiální rovině mlčí.
Momentálně tedy jasné, proč a za jakých okolností se mnichovská automobilka s Habibem znovu rozloučila. Stejně tak se můžeme ptát, kdo bude jeho nástupcem. BMW ale rozhodně není v jednoduché situaci, neboť již loni značku opustili designéři Benoit Jacob a Anders Warming. Aktuálně tak už jen můžeme dodat, že poslední Habibovou prací byl koncept Vision Next 100, který u nás příliš obdivu nezískal a nadšením nepřekypovala ani jiná média. Nejpravděpodobnější bude, že jej opět přetáhla konkurence - pokud by šéf designu podlehl vábení nějaké asijské automobilky, nebyl by ani prvním, ani posledním...






Karim Habib znovu opustil BMW. Tentokráte nejspíše nadobro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nejčtenější články
Zisky Stellantisu se dál masivně propadají, letos nemá vydělat už prakticky nic. Výsledky ukazují, proč šéf musel jít
27.2.2025Electrogate: Itálie viní řadu výrobců včetně Škody z nadsazování dojezdů elektroaut, zamlčování omezené životnosti baterek
27.2.2025VW ukázal svůj Passat pro Čínu v novém, s jeho cenami by v Evropě zastavil propouštění
27.2.2025První elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27.2.2025Toyota těší staromilce, jejím řidičským autům zůstanou spalovací motory a manuály „neomezeně dlouho”
27.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.29. 00:47 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda