BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto)

Rok trvající příběh odchodů a příchodů věhlasného Ring Taxi se nyní uzavírá velkým návratem. Co nevidět začne Severní smyčku znovu hoblovat v hávu BMW M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto)

19.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rok trvající příběh odchodů a příchodů věhlasného Ring Taxi se nyní uzavírá velkým návratem. Co nevidět začne Severní smyčku znovu hoblovat v hávu BMW M5.

Doplněno 19. 3.: Návrat BMW M5 v plné parádě byl již zachycen také na první sadě fotek. Nové F10 s bílým nebo modrým lakem Monte Carlo Blue mají podle dostupných informací odstraněný omezovač a mohou proto jezdit i rychlostmi přes 300 km/h. Tak daleko se v rámci běžných otevíracích dnů pravděpodobně nedostanou, za hranici 270 km/h by se ale M5 F10 u Swedenkreuzu podívat mohla.

Loni začátkem března to vypadalo, že atrakce jménem BMW Ring Taxi spjatá tradičně se Severní smyčkou německého Nürburgringudefinitivně utrum. Kariéra BMW M5 E60 totiž tehdy byla u konce, nástupce byl jen v přípravách a zejména ukončení spolupráce s dlouholetým provozovatelem celé služby ze strany BMW nevěstila nic dobrého.

Ale jak praví jedni čeští klasici, nikdy nic nikdo nemá nikdy míti za definitivní, a tak se rychle ukázalo, že vše je trochu jinak. BMW si totiž provoz této záležitosti chtělo ohlídat samo. Pod pojmem ohlídat rozumějte vydělat na něm, zvěsti o ztrátovosti jsou absurdní. Jedno kolo v Ring Taxi přijde v přepočtu na 5 000 Kč, tedy za kilometr jízdy inkasuje provozovatel cca 250 Kč. To je dost i na tak drahé auto provozované v tak náročném režimu - za den zvládne jedno Ring Taxi odbavit až 40 jízd a pokud by 200 000 Kč nezaplatilo denní provoz jednoho auta s veškerou režií kolem, bylo by to hodně špatné. Zvláště když přihlédneme k tomu, že výrobcem auta je samo BMW, spotřební materiál má k dispozici za docela jiné ceny než koncoví zákazníci a i veškeré „nejízdní” náklady jsou rozpuštěny mezi více aut a aktivit, které firma na Nordschleife tak jako tak provozuje (testy, tréninky pro zákazníky atp.).

Ale zpět k faktům. BMW tedy hned od loňského dubna rozjelo zcela vlastní Ring Taxi s řidiči, které má tak jako tak na výplatní pásce (instruktoři tzv. Fahrer Trainingu) a současnou M3 v provedení sedan. Vydrželo to s ní rok, už od června ale bylo jasné, že její místo převezme nová M5. Letos se pro změnu již nevyrábí M3 E90 (tedy sedan, kupé E92 a kabrio E93 jsou stále k dispozici), a tak je letošní rok časem pro další nutnou výměnu. Provoz Ring Taxi má totiž také propagační smysl, a tak vozit lid v autě, které se již nedá koupit, postrádá smyslu.

Dosvědčuje to i přiložené video pořízené na Nordschleife, na kterém se právě nové Ring Taxi v podobě M5 F10 prohání. Zatím v rámci testů, slovo „test” si ale dejte do několika uvozovek. Nová M5 byla na Nordschleife otestována horem dolem a je velmi nepravděpodobné, že by se její nastavení pro potřeby Ring Taxi mělo změnit. Spíše BMW chtělo ukázat, že nový „taxík” již má připravený a přitáhnout tak pozornost přinejmenším internetového publika. Chytli jsme se i my, ale snad ani není důvod, proč by nám to mělo vadit. Jedno z nejúžasnějších míst ke svezení vůbec stojí za to poznat i z pozice spolujezdce...

Již v průběhu dubna by mohli nové Ring Taxi osedlat první zákazníci, stránky BMW věnující se tomuto tématu ale zatím zejí prázdnotou. Snad již brzy budeme vědět více.


BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 1 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 01BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 2 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 02BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 3 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 03BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 4 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 04BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 5 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 05BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 6 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 06BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 7 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 07BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 8 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 08BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 9 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 09BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 10 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 10BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 11 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 11BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 12 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 12BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 13 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 13BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 14 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 14BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto) - 15 - BMW M5 F10 Ringtaxi 2012 15
Flotila nových Ring-Taxi je zpátky, jméno Sabine Schmitz jsme zatím neslyšeli

Zdroj: M5Post.com, bmwblog.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.