Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto)
19.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rok trvající příběh odchodů a příchodů věhlasného Ring Taxi se nyní uzavírá velkým návratem. Co nevidět začne Severní smyčku znovu hoblovat v hávu BMW M5.
Doplněno 19. 3.: Návrat BMW M5 v plné parádě byl již zachycen také na první sadě fotek. Nové F10 s bílým nebo modrým lakem Monte Carlo Blue mají podle dostupných informací odstraněný omezovač a mohou proto jezdit i rychlostmi přes 300 km/h. Tak daleko se v rámci běžných otevíracích dnů pravděpodobně nedostanou, za hranici 270 km/h by se ale M5 F10 u Swedenkreuzu podívat mohla.
Loni začátkem března to vypadalo, že atrakce jménem BMW Ring Taxi spjatá tradičně se Severní smyčkou německého Nürburgringu má definitivně utrum. Kariéra BMW M5 E60 totiž tehdy byla u konce, nástupce byl jen v přípravách a zejména ukončení spolupráce s dlouholetým provozovatelem celé služby ze strany BMW nevěstila nic dobrého.
Ale jak praví jedni čeští klasici, nikdy nic nikdo nemá nikdy míti za definitivní, a tak se rychle ukázalo, že vše je trochu jinak. BMW si totiž provoz této záležitosti chtělo ohlídat samo. Pod pojmem ohlídat rozumějte vydělat na něm, zvěsti o ztrátovosti jsou absurdní. Jedno kolo v Ring Taxi přijde v přepočtu na 5 000 Kč, tedy za kilometr jízdy inkasuje provozovatel cca 250 Kč. To je dost i na tak drahé auto provozované v tak náročném režimu - za den zvládne jedno Ring Taxi odbavit až 40 jízd a pokud by 200 000 Kč nezaplatilo denní provoz jednoho auta s veškerou režií kolem, bylo by to hodně špatné. Zvláště když přihlédneme k tomu, že výrobcem auta je samo BMW, spotřební materiál má k dispozici za docela jiné ceny než koncoví zákazníci a i veškeré „nejízdní” náklady jsou rozpuštěny mezi více aut a aktivit, které firma na Nordschleife tak jako tak provozuje (testy, tréninky pro zákazníky atp.).
Ale zpět k faktům. BMW tedy hned od loňského dubna rozjelo zcela vlastní Ring Taxi s řidiči, které má tak jako tak na výplatní pásce (instruktoři tzv. Fahrer Trainingu) a současnou M3 v provedení sedan. Vydrželo to s ní rok, už od června ale bylo jasné, že její místo převezme nová M5. Letos se pro změnu již nevyrábí M3 E90 (tedy sedan, kupé E92 a kabrio E93 jsou stále k dispozici), a tak je letošní rok časem pro další nutnou výměnu. Provoz Ring Taxi má totiž také propagační smysl, a tak vozit lid v autě, které se již nedá koupit, postrádá smyslu.
Dosvědčuje to i přiložené video pořízené na Nordschleife, na kterém se právě nové Ring Taxi v podobě M5 F10 prohání. Zatím v rámci testů, slovo „test” si ale dejte do několika uvozovek. Nová M5 byla na Nordschleife otestována horem dolem a je velmi nepravděpodobné, že by se její nastavení pro potřeby Ring Taxi mělo změnit. Spíše BMW chtělo ukázat, že nový „taxík” již má připravený a přitáhnout tak pozornost přinejmenším internetového publika. Chytli jsme se i my, ale snad ani není důvod, proč by nám to mělo vadit. Jedno z nejúžasnějších míst ke svezení vůbec stojí za to poznat i z pozice spolujezdce...
Již v průběhu dubna by mohli nové Ring Taxi osedlat první zákazníci, stránky BMW věnující se tomuto tématu ale zatím zejí prázdnotou. Snad již brzy budeme vědět více.















Flotila nových Ring-Taxi je zpátky, jméno Sabine Schmitz jsme zatím neslyšeli
Zdroj: M5Post.com, bmwblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Porsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před hodinouTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včeraJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom