Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 Ring Taxi je definitivně zpátky, v generaci F10 (doplněno, nové foto)
19.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rok trvající příběh odchodů a příchodů věhlasného Ring Taxi se nyní uzavírá velkým návratem. Co nevidět začne Severní smyčku znovu hoblovat v hávu BMW M5.
Doplněno 19. 3.: Návrat BMW M5 v plné parádě byl již zachycen také na první sadě fotek. Nové F10 s bílým nebo modrým lakem Monte Carlo Blue mají podle dostupných informací odstraněný omezovač a mohou proto jezdit i rychlostmi přes 300 km/h. Tak daleko se v rámci běžných otevíracích dnů pravděpodobně nedostanou, za hranici 270 km/h by se ale M5 F10 u Swedenkreuzu podívat mohla.
Loni začátkem března to vypadalo, že atrakce jménem BMW Ring Taxi spjatá tradičně se Severní smyčkou německého Nürburgringu má definitivně utrum. Kariéra BMW M5 E60 totiž tehdy byla u konce, nástupce byl jen v přípravách a zejména ukončení spolupráce s dlouholetým provozovatelem celé služby ze strany BMW nevěstila nic dobrého.
Ale jak praví jedni čeští klasici, nikdy nic nikdo nemá nikdy míti za definitivní, a tak se rychle ukázalo, že vše je trochu jinak. BMW si totiž provoz této záležitosti chtělo ohlídat samo. Pod pojmem ohlídat rozumějte vydělat na něm, zvěsti o ztrátovosti jsou absurdní. Jedno kolo v Ring Taxi přijde v přepočtu na 5 000 Kč, tedy za kilometr jízdy inkasuje provozovatel cca 250 Kč. To je dost i na tak drahé auto provozované v tak náročném režimu - za den zvládne jedno Ring Taxi odbavit až 40 jízd a pokud by 200 000 Kč nezaplatilo denní provoz jednoho auta s veškerou režií kolem, bylo by to hodně špatné. Zvláště když přihlédneme k tomu, že výrobcem auta je samo BMW, spotřební materiál má k dispozici za docela jiné ceny než koncoví zákazníci a i veškeré „nejízdní” náklady jsou rozpuštěny mezi více aut a aktivit, které firma na Nordschleife tak jako tak provozuje (testy, tréninky pro zákazníky atp.).
Ale zpět k faktům. BMW tedy hned od loňského dubna rozjelo zcela vlastní Ring Taxi s řidiči, které má tak jako tak na výplatní pásce (instruktoři tzv. Fahrer Trainingu) a současnou M3 v provedení sedan. Vydrželo to s ní rok, už od června ale bylo jasné, že její místo převezme nová M5. Letos se pro změnu již nevyrábí M3 E90 (tedy sedan, kupé E92 a kabrio E93 jsou stále k dispozici), a tak je letošní rok časem pro další nutnou výměnu. Provoz Ring Taxi má totiž také propagační smysl, a tak vozit lid v autě, které se již nedá koupit, postrádá smyslu.
Dosvědčuje to i přiložené video pořízené na Nordschleife, na kterém se právě nové Ring Taxi v podobě M5 F10 prohání. Zatím v rámci testů, slovo „test” si ale dejte do několika uvozovek. Nová M5 byla na Nordschleife otestována horem dolem a je velmi nepravděpodobné, že by se její nastavení pro potřeby Ring Taxi mělo změnit. Spíše BMW chtělo ukázat, že nový „taxík” již má připravený a přitáhnout tak pozornost přinejmenším internetového publika. Chytli jsme se i my, ale snad ani není důvod, proč by nám to mělo vadit. Jedno z nejúžasnějších míst ke svezení vůbec stojí za to poznat i z pozice spolujezdce...
Již v průběhu dubna by mohli nové Ring Taxi osedlat první zákazníci, stránky BMW věnující se tomuto tématu ale zatím zejí prázdnotou. Snad již brzy budeme vědět více.
Flotila nových Ring-Taxi je zpátky, jméno Sabine Schmitz jsme zatím neslyšeli
Zdroj: M5Post.com, bmwblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB