Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol
9.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z někdejších ideálů „eMkových” BMW již dnes mnoho nezbývá. A zdá se, že tento trend se jen tak nezastaví, nová M5 má totiž jako první sedan či kupé s M v názvu dostat pohon všech kol.
Kdybyste před deseti lety majiteli BMW M5 E39 vyprávěli něco o tom, že jeho vůz bude brzy vybaven výlučně automatickou převodovkou, motor budou dopovat dvě turbodmychadla a na křižovatkách mu bude auto samo „chcípat” kvůli snížení normované spotřeby paliva o jednotky procent, měl by vás za blázna. A pokud byste k tomu přidali informaci o dostupnosti vozu s pohonem všech kol, okamžitě by volal horkou linku Ivana Davida s cílem zajistit váš neprodlený odvoz do některé z psychiatrických léčeben.
Před deseti lety hloupý žert, dnes čistá realita. BMW již minulý týden oficiálně představilo „koncept” nové generace modelu M5, který vším zmíněným disponuje. Pod kapotou bije pouze přeplňovaný motor, převodovka je pouze automatická (i když Američanům svítá naděje na manuál) a systém start-stop je v novince jako doma. A onen pohon všech kol? Ten přijde co nevidět.
Šéf vývoje divize BMW M Albert Biermann totiž v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že pro auta s M ve znaku chystají u BMW „několik překvapení spojených s pohonem všech kol”. A to může v praxi znamenat jediné. Podivnosti jako X5 M a X6 M již pohonem všech kol disponují, a tak zde o budoucím překvapení nemůže být řeč, do 1 M Coupe se pohon všech kol patrně nechystá a do pomalu odcházející M3 E90 jistě též ne. Zbývá tedy jen M5 F10 nebo případně nová M3 F30 a má-li jít o překvapení v množném čísle (tak pravil pan Biermann), můžeme očekávat pohon všech kol jako volitelnou výbavu u obou těchto modelů.
Není to ale zřejmě nic, nad čím bychom se museli pohoršovat. Orientace „eMkových” BMW se v posledních letech změnila natolik, že další posun od sportovní využitelnosti směrem k praktičnosti zkrátka nepřekvapí. A když je dnes pohonem všech kol vybaveno i nové Ferrari, proč by jej nemohlo mít BMW. Ti, kteří hledají vůz, který si ponechává v prvé řadě svůj sportovní charakter, se už stejně dávno rozhlížejí jinde...
BMW M5 F10 se do budoucna zřejmě nevyhne pohonu všech kol xDrive, jako volitelné výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva