Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10 nabídne i pohon všech kol
9.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z někdejších ideálů „eMkových” BMW již dnes mnoho nezbývá. A zdá se, že tento trend se jen tak nezastaví, nová M5 má totiž jako první sedan či kupé s M v názvu dostat pohon všech kol.
Kdybyste před deseti lety majiteli BMW M5 E39 vyprávěli něco o tom, že jeho vůz bude brzy vybaven výlučně automatickou převodovkou, motor budou dopovat dvě turbodmychadla a na křižovatkách mu bude auto samo „chcípat” kvůli snížení normované spotřeby paliva o jednotky procent, měl by vás za blázna. A pokud byste k tomu přidali informaci o dostupnosti vozu s pohonem všech kol, okamžitě by volal horkou linku Ivana Davida s cílem zajistit váš neprodlený odvoz do některé z psychiatrických léčeben.
Před deseti lety hloupý žert, dnes čistá realita. BMW již minulý týden oficiálně představilo „koncept” nové generace modelu M5, který vším zmíněným disponuje. Pod kapotou bije pouze přeplňovaný motor, převodovka je pouze automatická (i když Američanům svítá naděje na manuál) a systém start-stop je v novince jako doma. A onen pohon všech kol? Ten přijde co nevidět.
Šéf vývoje divize BMW M Albert Biermann totiž v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že pro auta s M ve znaku chystají u BMW „několik překvapení spojených s pohonem všech kol”. A to může v praxi znamenat jediné. Podivnosti jako X5 M a X6 M již pohonem všech kol disponují, a tak zde o budoucím překvapení nemůže být řeč, do 1 M Coupe se pohon všech kol patrně nechystá a do pomalu odcházející M3 E90 jistě též ne. Zbývá tedy jen M5 F10 nebo případně nová M3 F30 a má-li jít o překvapení v množném čísle (tak pravil pan Biermann), můžeme očekávat pohon všech kol jako volitelnou výbavu u obou těchto modelů.
Není to ale zřejmě nic, nad čím bychom se museli pohoršovat. Orientace „eMkových” BMW se v posledních letech změnila natolik, že další posun od sportovní využitelnosti směrem k praktičnosti zkrátka nepřekvapí. A když je dnes pohonem všech kol vybaveno i nové Ferrari, proč by jej nemohlo mít BMW. Ti, kteří hledají vůz, který si ponechává v prvé řadě svůj sportovní charakter, se už stejně dávno rozhlížejí jinde...






BMW M5 F10 se do budoucna zřejmě nevyhne pohonu všech kol xDrive, jako volitelné výbavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 8 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 9 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 11 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva