Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA
24.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Považuje mnichovská značka evropskou klientelu za druhořadou? Podle všeho ano. Ve výběru převodovky a brzdového systému má přednost severoamerický trh.
Minulá generace BMW M5 s označením E60 byla v prodeji výlučně se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Tedy až na to, že nebyla. Svého času si šestistupňový manuál vydupaly Spojené státy. Možná je docela zvláštní, když takový požadavek vznese země zaslíbená automatům, jenže v tomto případě rozhodovala kupní síla a ta byla enormní. Teď už je prakticky jisté, že historie se bude opakovat.
Budoucí evropští majitelé M5 s typovým označením F10 můžou znovu očekávat jen automat (ostatně to potvrzuje také internetový konfigurátor BMW v Německu), i když tentokrát to už nebude skříň s robotizovanou spojkou ale výrazně rychlejší a hladší systém M DCT, což je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Severní Amerika má ale opět více štěstí a hlavně prostředků, protože manuál zase dostane. Psali jsme o tom už minule a vycházeli jsme přitom ze špionážních fotek interiéru, kde bylo zřetelně vidět řadicí páku s kamuflovaným nákresem kulisy ve tvaru písmene H.
Že to nebyly záběry prototypu pro srandu králíků, nyní potvrzuje americký BMWBlog. Prý velmi věrohodný zdroj pracující v tamním zastoupení mnichovské značky jim potvrdil, že jde již o hotovou věc. A nejen to. V USA se objeví ještě další nový prvek, který pro Evropu (příští zákazníci musí doufat, že nedopatřením) nebyl potvrzen. M5 má dostat karbon-keramické brzdy.
První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si odvrtávané 400milimetrové přední kotouče spojené se šestipístkovými třmeny tvrdí, že nová M5 sotva potřebuje silnější a vůči vadnutí odolnější brzdový systém, který by ještě lépe odbourával rychlost. Asi by bylo poněkud scestné tvrdit, že třeba brát do úvahy řidiče počítající desetinky na okruzích. V rodinném sedanu, přestože v zatraceně rychlém, bude podobné nepřístojnosti dělat jen málokdo. Jenže karbon-keramika se hodí třeba i proto, že významně redukuje neodpruženou hmotnost a to by se mohlo líbit všem.
Otázkou je, proč BMW selektuje a nenabízí za nějaký příplatek tyto položky všude, když komponenty má stejně vyvinuté a čím více jich vyrobí, tím lépe může rozložit náklady na jejich vývoj. Ale dost možná se mýlím a minimálně karbon-keramické brzdy BMW nabídne i v Evropě. Ceníky evropský prodejců toto tvrzení ale zatím moc nepodporují.



Třetí pedál se v BMW M5 opravdu objeví, ale zřejmě opět jen ve Spojených státech
Zdroj: BMWBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 42 minutamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva