Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M2 vs. M4 v souboji zvuků: které turbo zní lépe? (videa)
6.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Doby ječivých atmosfér BMW jsou dávno pryč, pod kapotou nejlepších bavorských strojů teď vyhrávají turba. Jak si vede nová M2 proti o něco starší M4?
Bývaly doby, kdy jste o turbo pod kapotou BMW M nezavadili. Tehdy Mnichov dokonce říkal, že divize M na přeplňované motory nikdy nevsadí, jenže „nikdy” v dnešním rychle se měnícím automobilovém světě znamená něco jako rok, maximálně dva. Od té doby na turba přepřáhlo i Ferrari, třebaže říká, že jde o špatné řešení, a tak ani nepřekvapí, že u BMW zašli ještě dál. Zašli dokonce vůbec nejdál, neboť BMW se stalo první automobilkou, která se atmosfér zbavila zcela. Není tedy s podivem, že přeplňované motory bijí i pod kapotami sporťáků M4 a M2 a právě jejich projev si dnes můžeme poslechnout bok po boku.
Zajímat se o zvuk těchto modelů je na místě, neboť už z podstaty fungování turbomotorů vyplývá, že právě zvukový projev bude přeplňováním trpět. V dobách M3 E46 zvuk mnichovských strojů obtížně hledal sobě rovného, až už jste jej poslouchali kdekoli - teď už musíte zkoumat, co vlastně posloucháte. Samotný motor příliš slyšet není, uvnitř hrají reproduktory a za vozem výfuky. I ty lze ovšem naladit tak, aby vůz zněl zajímavě a zejména na jejich zvuk si dnes posvítíme.
Stane se tak díky videím jednoho ze zaměstnanců dealerství BMW, který natočil po startu a při túrování nejprve M4 a pak M2. Natočil dokonce i oba vozy spolu, z tohoto videa ale moc moudří nejsme. Ze dvou samostatných ano, neboť jsou pořízena na stejném místě, akorát v jiném čase. Z nich je patrné, že M4 se snaží spíše navázat na tradice M3 tóniny ladí navzdory turbu pod kapotou trochu výš, M2 je modernější stroj bez předchůdce, a tak sází na trochu obvyklejší „turbobrumlák”. Ale ani ten není k zahození, možná se vám bude i líbit více. Posuďte sami, videa jsou vám k dispozici...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva