BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon

Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon

26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.

BMW i8 rozhodně není žádnou žhavou novinou. O sportovním hybridu mnichovské automobilky jsme informovali již před oficiální premiérou, stejně jako články sázíme i po ní. Vůz s bílou vrtulí ve znaku však očividně i nadále skrývá celou řadu tajemství, která BMW postupně odhaluje. V novém videu se tak můžeme podívat na důvod jeho nízké hmotnosti - ta pohotovostní, jež zahrnuje veškeré kapaliny i 75kilového řidiče, totiž činí jen 1 490 kg.

Jak asi sami tušíte, na „vině“ jsou především karbonová vlákna, která se spřádají v americkém Moses Lake (energie na zpracování je přitom získávána z vodní elektrárny). Odtud pak jako dvouvrstvá role míří do Německa, kde dochází ke zpevnění pryskyřicí a formování do požadovaného tvaru. Výsledné panely jsou přitom o 50 procent lehčí než srovnatelné ocelové či o 30 procent lehčí ve srovnání s hliníkem. Mimo to se nové video zaměřuje třeba na zadní okno, které bylo navrženo tak, aby zabránilo proniknutí hluku 1,5litrového benzinového tříválce do kabiny. Nejde tak o klasické sklo, ale chemicky tvrzené, jež je skládáno ve vrstvách jako sendvič. Okno je tak nejen pevné či flexibilní, ale zároveň také o poznání lehčí než konvenční kousky.

Stranou zájmu BMW však nezůstala ani celá řada dalších komponentů včetně palubní desky, kde část prvků je vyrobena z magnézia. Oproti interiéru běžných automobilů tak daná struktura mnichovské značky váží o 30 procent méně, přestože přispívá k celkové vyšší tuhosti (ovšem pouze po řádném napojení na karbon-hliníkový skelet vozu).

Zajímavostí ovšem v pětiminutovém snímku najdete mnohem více, a to včetně jednoho nevyžádaného. Krátce po čtvrté minutě se totiž video na chvíli zasekne, což není závada na vašem přijímači. BMW přitom dodává, že film prostě jen není tak dynamický jako jeho vozy...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.