Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.
BMW i8 rozhodně není žádnou žhavou novinou. O sportovním hybridu mnichovské automobilky jsme informovali již před oficiální premiérou, stejně jako články sázíme i po ní. Vůz s bílou vrtulí ve znaku však očividně i nadále skrývá celou řadu tajemství, která BMW postupně odhaluje. V novém videu se tak můžeme podívat na důvod jeho nízké hmotnosti - ta pohotovostní, jež zahrnuje veškeré kapaliny i 75kilového řidiče, totiž činí jen 1 490 kg.
Jak asi sami tušíte, na „vině“ jsou především karbonová vlákna, která se spřádají v americkém Moses Lake (energie na zpracování je přitom získávána z vodní elektrárny). Odtud pak jako dvouvrstvá role míří do Německa, kde dochází ke zpevnění pryskyřicí a formování do požadovaného tvaru. Výsledné panely jsou přitom o 50 procent lehčí než srovnatelné ocelové či o 30 procent lehčí ve srovnání s hliníkem. Mimo to se nové video zaměřuje třeba na zadní okno, které bylo navrženo tak, aby zabránilo proniknutí hluku 1,5litrového benzinového tříválce do kabiny. Nejde tak o klasické sklo, ale chemicky tvrzené, jež je skládáno ve vrstvách jako sendvič. Okno je tak nejen pevné či flexibilní, ale zároveň také o poznání lehčí než konvenční kousky.
Stranou zájmu BMW však nezůstala ani celá řada dalších komponentů včetně palubní desky, kde část prvků je vyrobena z magnézia. Oproti interiéru běžných automobilů tak daná struktura mnichovské značky váží o 30 procent méně, přestože přispívá k celkové vyšší tuhosti (ovšem pouze po řádném napojení na karbon-hliníkový skelet vozu).
Zajímavostí ovšem v pětiminutovém snímku najdete mnohem více, a to včetně jednoho nevyžádaného. Krátce po čtvrté minutě se totiž video na chvíli zasekne, což není závada na vašem přijímači. BMW přitom dodává, že film prostě jen není tak dynamický jako jeho vozy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch