Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.
BMW i8 rozhodně není žádnou žhavou novinou. O sportovním hybridu mnichovské automobilky jsme informovali již před oficiální premiérou, stejně jako články sázíme i po ní. Vůz s bílou vrtulí ve znaku však očividně i nadále skrývá celou řadu tajemství, která BMW postupně odhaluje. V novém videu se tak můžeme podívat na důvod jeho nízké hmotnosti - ta pohotovostní, jež zahrnuje veškeré kapaliny i 75kilového řidiče, totiž činí jen 1 490 kg.
Jak asi sami tušíte, na „vině“ jsou především karbonová vlákna, která se spřádají v americkém Moses Lake (energie na zpracování je přitom získávána z vodní elektrárny). Odtud pak jako dvouvrstvá role míří do Německa, kde dochází ke zpevnění pryskyřicí a formování do požadovaného tvaru. Výsledné panely jsou přitom o 50 procent lehčí než srovnatelné ocelové či o 30 procent lehčí ve srovnání s hliníkem. Mimo to se nové video zaměřuje třeba na zadní okno, které bylo navrženo tak, aby zabránilo proniknutí hluku 1,5litrového benzinového tříválce do kabiny. Nejde tak o klasické sklo, ale chemicky tvrzené, jež je skládáno ve vrstvách jako sendvič. Okno je tak nejen pevné či flexibilní, ale zároveň také o poznání lehčí než konvenční kousky.
Stranou zájmu BMW však nezůstala ani celá řada dalších komponentů včetně palubní desky, kde část prvků je vyrobena z magnézia. Oproti interiéru běžných automobilů tak daná struktura mnichovské značky váží o 30 procent méně, přestože přispívá k celkové vyšší tuhosti (ovšem pouze po řádném napojení na karbon-hliníkový skelet vozu).
Zajímavostí ovšem v pětiminutovém snímku najdete mnohem více, a to včetně jednoho nevyžádaného. Krátce po čtvrté minutě se totiž video na chvíli zasekne, což není závada na vašem přijímači. BMW přitom dodává, že film prostě jen není tak dynamický jako jeho vozy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva