Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.
BMW i8 rozhodně není žádnou žhavou novinou. O sportovním hybridu mnichovské automobilky jsme informovali již před oficiální premiérou, stejně jako články sázíme i po ní. Vůz s bílou vrtulí ve znaku však očividně i nadále skrývá celou řadu tajemství, která BMW postupně odhaluje. V novém videu se tak můžeme podívat na důvod jeho nízké hmotnosti - ta pohotovostní, jež zahrnuje veškeré kapaliny i 75kilového řidiče, totiž činí jen 1 490 kg.
Jak asi sami tušíte, na „vině“ jsou především karbonová vlákna, která se spřádají v americkém Moses Lake (energie na zpracování je přitom získávána z vodní elektrárny). Odtud pak jako dvouvrstvá role míří do Německa, kde dochází ke zpevnění pryskyřicí a formování do požadovaného tvaru. Výsledné panely jsou přitom o 50 procent lehčí než srovnatelné ocelové či o 30 procent lehčí ve srovnání s hliníkem. Mimo to se nové video zaměřuje třeba na zadní okno, které bylo navrženo tak, aby zabránilo proniknutí hluku 1,5litrového benzinového tříválce do kabiny. Nejde tak o klasické sklo, ale chemicky tvrzené, jež je skládáno ve vrstvách jako sendvič. Okno je tak nejen pevné či flexibilní, ale zároveň také o poznání lehčí než konvenční kousky.
Stranou zájmu BMW však nezůstala ani celá řada dalších komponentů včetně palubní desky, kde část prvků je vyrobena z magnézia. Oproti interiéru běžných automobilů tak daná struktura mnichovské značky váží o 30 procent méně, přestože přispívá k celkové vyšší tuhosti (ovšem pouze po řádném napojení na karbon-hliníkový skelet vozu).
Zajímavostí ovšem v pětiminutovém snímku najdete mnohem více, a to včetně jednoho nevyžádaného. Krátce po čtvrté minutě se totiž video na chvíli zasekne, což není závada na vašem přijímači. BMW přitom dodává, že film prostě jen není tak dynamický jako jeho vozy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan