BMW i8 2014: průběh vývoje elektrického sporťáku na třech videích

Mnichov říká, že jde o nejpokrokovější auto v historii BMW. Podívejte se, co všechno také musela automobilka udělat, aby to vůbec mohla tvrdit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i8 2014: průběh vývoje elektrického sporťáku na třech videích

10.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW i8 2014: průběh vývoje elektrického sporťáku na třech videích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichov říká, že jde o nejpokrokovější auto v historii BMW. Podívejte se, co všechno také musela automobilka udělat, aby to vůbec mohla tvrdit.

Nové BMW i8 jsme vám už stihli docela detailně představit a nyní čekáme prakticky jen na to, až z něj bavorská automobilka strhne... maskovací polepy. Ani to ale zřejmě velké překvapení nepřinese - sériové auto bude jen těžko podstatně odlišné od jeho konceptu a většina jiných drobností je navzdory kamufláži dobře viditelná už z oficiálních „špionážních fotek”. Pokud ale na plné odhalení přesto netrpělivě čekáte, menší zabití času do něj zbývajícího může přijít vhod.

Jistě i k tomu má sloužit nová sada videí přímo BMW, kterými se automobilka snaží mimo jiné dokumentovat technický i designový vývoj vozu, nebo alespoň jeho klíčové části. Mezi ty se očividně řadil vývoj aerodynamiky, která má zajistit minimální odpor vzduchu a přesto kýženou stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Spatřit toho ale můžete více, videa mají dohromady stopáž okolo osmi minut.

Pokud by vás zajímaly další technické podrobnosti, přečtěte si už zmiňovaný článek. Na tomto místě jen dodáme, že auto sází na hybridní ústrojí a pohon všech kol, když kombinuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec s elektromotorem a dohromady generuje až 266 kW (362 koní) výkonu. O tuto porci výkonu se sice stará hlavně spalovací pohonná jednotka, 130 koní té elektrické ale rovněž není zanedbatelné. Jsme tedy zvědavi, zda vůz bude s to nabízet zmíněný výkon neustále a nebo se akcelerací na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h bude chlubit jen dokud mu nedojdou baterky...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.