Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 2014: průběh vývoje elektrického sporťáku na třech videích
10.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnichov říká, že jde o nejpokrokovější auto v historii BMW. Podívejte se, co všechno také musela automobilka udělat, aby to vůbec mohla tvrdit.
Nové BMW i8 jsme vám už stihli docela detailně představit a nyní čekáme prakticky jen na to, až z něj bavorská automobilka strhne... maskovací polepy. Ani to ale zřejmě velké překvapení nepřinese - sériové auto bude jen těžko podstatně odlišné od jeho konceptu a většina jiných drobností je navzdory kamufláži dobře viditelná už z oficiálních „špionážních fotek”. Pokud ale na plné odhalení přesto netrpělivě čekáte, menší zabití času do něj zbývajícího může přijít vhod.
Jistě i k tomu má sloužit nová sada videí přímo BMW, kterými se automobilka snaží mimo jiné dokumentovat technický i designový vývoj vozu, nebo alespoň jeho klíčové části. Mezi ty se očividně řadil vývoj aerodynamiky, která má zajistit minimální odpor vzduchu a přesto kýženou stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Spatřit toho ale můžete více, videa mají dohromady stopáž okolo osmi minut.
Pokud by vás zajímaly další technické podrobnosti, přečtěte si už zmiňovaný článek. Na tomto místě jen dodáme, že auto sází na hybridní ústrojí a pohon všech kol, když kombinuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec s elektromotorem a dohromady generuje až 266 kW (362 koní) výkonu. O tuto porci výkonu se sice stará hlavně spalovací pohonná jednotka, 130 koní té elektrické ale rovněž není zanedbatelné. Jsme tedy zvědavi, zda vůz bude s to nabízet zmíněný výkon neustále a nebo se akcelerací na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h bude chlubit jen dokud mu nedojdou baterky...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva