Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 Range Extender: mnichovská Ampera míří do Ženevy, známe první specifikace
8.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka představí v Ženevě elektromobil i3, doplněný konvenčním spalovacím motorem, který prodlouží jeho dojezd na 300 km.
Mnichovský projekt „i“ byl dosud prezentován pouze ve formě konceptů s příslibem představení produkčních aut a zahájení jejich prodeje v průběhu letošního roku. Který z trojice prezentovaných modelů na sebe vezme nelehké břímě a jako první se stane lakmusovým papírkem testujícím skutečný zájem o elektromobily BMW, automobilka přesně nespecifikovala, tipujeme to ale na minivan (nebo hatchback, chcete-li) jménem i3 a jeho třídveřovou variantu i3 Coupé.
Na ženevském autosalonu každopádně můžeme očekávat přítomnost celé flotily „íček“, včetně plug-in hybridu i8 Spyder a dosud neviděné novinky i3, vybavené podpůrným spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu ve stylu Opelu Ampera. Podrobné technické parametry jsou prozatím neznámou, alespoň část ale zveřejněna byla.
Generátor bude poháněný dvouválcovým motocyklovým motorem a nádrž s benzínemzřejmě nebude největší. Dojezd čistě na elektřinu, který podle BMW teoreticky činí 130 až 160 kilometrů, se prodlouží pouze na 300 kilometrů - půjde tak o jednotky litru paliva. To opravdu není mnoho, každopádně vůz by se i díky tomu mohl alespoň zčásti zbavit nálepky „elektromobil do města“. Jeho reálnou využitelnost to nesporně zvýší, jakkoli předpokládáme, že za cenu méně atraktivního zvukového i dynamického projevu.
Mnichov další detaily v tiskové zprávě neuvádí, máme ale za to, že i3 doplněné malým spalovacím agregátem si ponechá elektromotor s výkonem 170 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, včetně původního paketu lithium-iontových akumulátorů. BMW to potvrdí nebo vyvrátí nejpozději do měsíce.

































BMW i3 se díky spalovacímu motoru vymaní ze sevření města, otázkou ale je, co udělá z jeho beztak vysokou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11