Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 dorazilo na český trh, obslouží jej zatím jediný autorizovaný servis
22.11.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Včera bylo na český trh uvedenou první novodobé elektrické BMW, model i3. Jeho základní cena začíná na částce 900 tisíc korun.
Začátek prodejů BMW i3 na českém trhu je ale spojen s mnoha otázkami. Zaprvé systém rychlého dobíjení Charge Now nemá mnoho dobíjecích míst a o počtu vozů, které budou brázdit příští rok české ulice, nechce nikdo ani spekulovat (podle slov zdejších zástupců bavorské značky bude spíše problém se k nim dostat) a servisní síť je zatím omezena na jednoho autorizovaného partnera (Invelt Praha). V budoucnu se plánuje rozšíření až tři autorizované servisy po logické linii Praha-Brno-Ostrava, termín tohoto posunu ale zatím rovněž není znám.
Podle slov zástupců značky se jedná o přelomový model v jejím výrobním programu, což neslyšíme poprvé. Máme-li shrnout klíčová fakta, pak plně elektrický hatchback s protisměrně umístěnými dveřmi a pohonem zadních kol využívá dvě nové stavby karoserie Life a Drive. První modul je použit pro kabinu a využívá CFRP polymery (Carbon Fiber Reinforced Plastic Polymer), druhý hliníkový Drive modul obsahuje hnací soustavu, akumulátor a podvozek. Design tohoto městského kompaktu je opravdu neotřelý - krátké převisy i originální boční linie s větší plochou okna u protisměrně umístěnému páru zadních dveří. Čtyřmetrový vůz určitě nepřehlédnete také díky modernímu pojetí charakteristické mřížky chladiče se stříbrným nebo modrým rámečkem i originálnímu designu devatenáctipalcových litých kol s pneumatikami o rozměru 175/60, které dodává Bridgestone a díky nimž se daří držet nízkou spotřebu energie.
Čtyřmístný interiér nabídne možnost vybrat si ze čtyř různých designových stylů interiéru pod názvy Atelier, Loft, Lodge a Suite. designově čistá přístrojová deska nemá příliš zbytečných tlačítek, volič převodovky je umístěn na sloupku volantu a použité materiály vypadají velmi hodnotně, i když jsou vyrobeny vesměs z přírodních vláken. Vpředu je prostoru opravdu hodně, zadním cestujícím usnadňují přístup na jejich místa protisměrně otevírané bezrámové dveře. Objem zavazadlového prostoru ukrytého pod pátými dveřmi je pak průměrných 260 litrů, tedy něco podobného jako u klasického Mini Cooperu. Pokud vám to nebude stačit, pak je možné sklopit zadní sedadla dostanete až 1 100 litrů úložného prostoru.
BMW i3 váží 1 195 kilogramů (i3 REX s dodatečným spalovacím agregátem 1 315 kg), má jednotku o výkonu 125 kW a jeho dojezd udává výrobce 130-200 kilometrů v závislosti na zapnutí klimatizace a dalších agregátů na palubě. Plný stav baterií dosáhne tento vůz za 8 hodin při použití standardní zásuvky. Druhý nabízený model vybavený systémem REX (Range Extender), tedy přídavným zážehovým dvouválcem, který výrazně zvýší dojezd, sice přijde na 1 017 500 Kč, ale jeho akční rádius se zvýší ze 190 na 340 km. Co se týče jízdních parametrů, zrychluje třímetrový automobil z klidu na 100 km za 7,2 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Provedení doplněné spalovacím motorem je vzhledem k vyšší hmotnosti logicky o něco pomalejší (7,9 s). Pokud byste však chtěli jezdit na elektromotor a poté si prodloužit dojezd na klasický dvouválec s malou nádrží, budete zklamáni. To i3 REX neumí. Lze jezdit pouze v kombinovaném režimu, tedy plný plyn s podporou zážehového motoru a zbytek na baterky.
BMW i3 se vyrábí v Lipsku, přičemž americký závod BMW ve Washingtonu dodává karbonový skelet karoserie. Záruka na baterie je 8 let nebo 100 tisíc kilometrů. Dalšími benefity nákupu tohoto vozu by měly být kompletní asistenční služby. Tedy různé druhy nabíjení AC a DC, flexibilní mobilitu (půjčení běžného vozu se spalovacím motorem pro absolvování třeba cesty na dovolenou) nebo zajímavé aplikace do vašeho smartphonu. Kompletní český ceník obou provedení i3 si můžete stáhnout z webu místního zastoupení BMW (PDF, 220 kB).
BMW i3 už si můžete koupit u nás, jak se ale dalo čekat, není to „jen tak”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva