BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

Před necelými třemi týdny BMW poprvé ukázalo koncept elektrické i3 Coupe na autosalonu v Los Angeles. Teď nám jej předvádí na videu, dokonce v akci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

16.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před necelými třemi týdny BMW poprvé ukázalo koncept elektrické i3 Coupe na autosalonu v Los Angeles. Teď nám jej předvádí na videu, dokonce v akci.

Přiložený snímek začíná slovy o nové generaci mobility. I tak lze elektromobilům říkat, je ale otázka, kdy na tuto „novou generaci” přijde na silnicích řada. Dnes to rozhodně není, což dosvědčují i poslední kroky dlouho umíněného Nissanu a s pravděpodobností hraničící s jistotou to nebude ani příští rok, kdy má do prodeje dorazit BMW i3. To na rozdíl od sestřičky i8 neskončilo u ledu a vážně se má objevit u dealerů.

Dnes ale bude řeč o provedení Coupe, které se s velkou slávou představilo koncem listopadu. Slovo „kupé” je možná trochu přehnané, neboť dosti kontroverzním liniím i3 nová verze nenadělila až o tolik jiné pojetí, aby se mohla účinně bránit označení „třídvéřový hatchback”, nebo si dokonce nechat nadávat do MPV. I tak jde ale nesporně o atraktivnější iteraci stejného nápadu.

Také tentokrát se na design vozu budete moci řádně vynadívat, hlavním smyslem uvolněného videa to ale není. To se snaží dokázat, že novinka vybavená elektromotorem o výkonu 170 koní a pohonem zadních kol není jen autosalonovou primadonou, ale umí i jezdit. Moc dlouhá jízda to ale, jak jsme u elektromobilů zvyklí, nebude, neboť ačkoli BMW zatím nezveřejnilo, jak velké akumulátory budou vůz pohánět, hovoří o dojezdu kolem 160 kilometrů na jedno nabití. A to je jistě maximální teoretická hodnota, kterou i nenáročná praxe změní v polovinu.

Spekulovat o tomto je zatím zbytečné, neboť na příchod sériové verze si ještě počkáme. Jak dlouho? No, zase tak dlouho to nebude, hovoří se o přelomu let 2013 a 2014, kdy už bychom měli dobře znát reálné možnosti pětidvéřové verze. Takže do roka a do dne, Lomikare...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.