Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Brutus: pekelný stroj s monstrózním motorem
17.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Motor V12, 47 litrů objemu, primitivní konstrukce a spousta rachotu, kouře a plamenů šlehajících z výfuků. To je Brutus, vůz zcela naplňující své jméno.
Asi netřeba zdůrazňovat, že období po první světové válce nebylo pro Němce procházkou růžovým sadem. Přesto se našli jedinci, kteří se odmítli poddat chmurám doby a začali pořádat závody ve sprintu. A protože bylo v Německu zakázáno vlastnit velká letadla, jejich motory mohly posloužit pro pohon těchto předchůdců dragsterů.
Protože se jich pro dnešní dobu mnoho nezachovalo, rozhodlo se technické muzeum v Sinsheimu, že se pokusí něco podobného samo. Prvním úkolem bylo sehnat motor. Nakonec se ve Španělsku našel jeden exemplář typu BMW VI. Ve své době to byl nejpoužívanější motor v německých letadlech a licenčně ho vyráběl i Sovětský svaz. Jeho technické parametry jsou úctyhodné. Délka 1,8 m, výška 1,1 m, šířka 0,8 m, suchá hmotnost 510 kg, objem téměř 46 l (vrtání x zdvih 160 x 190 mm). Údaje o výkonu se různí, někde je uvedeno 500 k při 1 500 1/min, jinde 650 až 750 k při 1 700 1/min. Takto nějak si představujeme opak downsizingu.
Tohoto drobečka v Sinsheimu posadili do přepracovaného šasi automobilu American LaFrance z roku 1908. Výsledkem je vůz, který v pohodě dosáhne rychlosti 100 km/h a „točí” při tom jen 800 otáček. Gigantická je spotřeba, 100 l na 100 km. Však má auto také pořádnou nádrž.
Ale dost už slov, raději se podívejte na přiložená videa. Je to neskutečná podívaná. Závěrem dodám, že muzeum v Sinsheimu stojí navštívit nejen kvůli tomuto Otesánkovi, mají tam nejen spoustu jiných zajímavých vozů, ale také exempláře dvou nejrychlejších dopravních letadel světa - Tupolevu Tu-144 a Concorde.
Video německého pořadu AutoMotoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva