Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 2017: sedan se odhalí příští rok v Paříži, kombík a GT dorazí později
26.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace mnichovského čtyřdvířka počítá se stokilovou hmotnostní dietou. Na vrchol nabídky se postaví M5, spodek možná nabídne tříválce.
O chystanénové generaci BMW řady 5 jsme již sepsali řadu článků, dosud však ani v jednom nebyl upřesněn termín premiéry. Tento nedostatek ale můžeme nyní napravit, neboť britské zdroje hovoří o pařížském autosalonu. Ten se odehraje od 1. do 16. října roku 2016 sedan s kódovým označením G30 ale velmi pravděpodobně poprvé uvidíme o dost dříve. Kdy přesně se ovšem virtuální debut uskuteční, to zůstává i nadále záhadou, BMW ale své „pařížsko-frankfurtské” novinky nezřídka odhaluje už před létem.
Nová generace ovšem nebude k dispozici pouze jako čtyřdvířko, dorazit mají stejně jako u současného provedení kombi Touring (G31) a Gran Turismo (G32). Obou dvou se dočkáme v roce 2017, a to nejspíše v Ženevě a ve Frankfurtu. Prodej bude následovat pár měsíců po slavnostním odhalení, což ostatně platí také o sedanu, který se v showroomech mnichovské automobilky ukáže ke konci příštího roku.
Všechny tři varianty budou usazené na nové platformě CLAR, se kterou má dorazit zhruba stokilová dieta. Základní model osazený dvoulitrovým čtyřválcem by tak mohl zamířit pod 1,5 tuny. Důraz v jeho případě bude kladen na spotřebu, výkonem hodlá ohromit hlavně BMW M5. To dostane do vínku 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který by měl produkovat 626 koní. Spřažen přitom bude i se systémem xDrive.
Dále se očekává příchod varianty M550d, která nejspíše již dostane pohon všech kol standardně. A to kvůli pohonnému ústrojí, které počítá s třílitrovým turbodieselem a hned čtveřicí turbodmychadel. Výkon tohoto agregátu by měl vyšplhat na 408 koní, točivý moment pak na 750 Nm. O zajímavou jízdní dynamiku tedy nouze nebude, stejně jako lze očekávat nízkou udávanou spotřebu a emise CO2. Více bychom se měli dozvědět v příštím roce, přičemž nejvíce nás zajímá, zda potvrzeny budou zkazky o tříválcové pohonné jednotce. Ta bude nejspíše mnoha lidem trnem v oku, nicméně takový Brusel ji dozajista bude vítat s otevřenou náručí.


Nové BMW řady 5 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích, přičemž realita nejspíše výrazně jiná nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva