Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně
19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šílenost značení některých německých modelů nezná mezí. Aby se majitelé cítili ještě silnější, v Mnichově jim nadělí o něco vyšší čísla na záď.
Nedávno jsme si dělali srandu, že v Číně se Audi uchyluje k označení 40 TFSI už i pro model Audi A3 s ani ne dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, respektive 35 TFSI u verze s objemem 1,4 litru. Je to něco podobného jako značení čtyřlitru v novém Mercedesu C 63 AMG, i když o poznání více přehnané. Teď se ale ukazuje, že v tom Audi a Mercedes nezůstanou sami, vlastně se jen celý příběh vrátí tam, kde začal.
Jména BMW už dávno neodpovídají objemu motoru a dnes používá značení 28i pro zážehový dvoulitr a 50d pro vznětový třílitr. Objem už se zkrátka pozná pouze tehdy, když dané problematice dostatečně rozumíte. Jenomže podle poslední zprávy to vypadá, jakoby se v Mnichově cítili méněcenní a s tím je potřeba urychleně něco udělat.
A prvním krokem k dohnání tohoto „manka“ se zřejmě stane přeznačení 328i a 428i na 330i, repektive 430i a souběžně s tím oba modely adoptují i nové názvy 340i a 440i u současných variant 335i, respektive 435i. Ke změnám pojmenování má vést BMW zavedení nových nebo spíše renovovaných pohonných jednotek B48 a B58 (tedy dvoulitrového čtyřválcového turba a třílitrového šestiválcového turba).
Je zřejmé, že k tomuto zásahu do nomenklatury ještě stále nedošlo, ale už se spekuluje, že se změna později dotkne také ostatních modelů, tedy všech, které tyto motory ponesou. Ve výsledku se můžeme připravit na monstrózní 230i bez řadového šestiválce a ještě větší brutality M240i na zádi dvoudveřových dvojek. Zdroj sám uvádí, že tato informace není zatím potvrzena, avšak, jak známe současné BMW, rozhodně se tomu jistá váha bez okolků přikládat dá.
BMW M240i bude nové označení pro M235i s modernizovaným motorem. Objem se s ním ale rozhodně zvětšovat nebude, výkon zřejmě naroste jen kosmeticky
Zdroj: 2Addicts a Bimmerpost přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva