Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně
19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šílenost značení některých německých modelů nezná mezí. Aby se majitelé cítili ještě silnější, v Mnichově jim nadělí o něco vyšší čísla na záď.
Nedávno jsme si dělali srandu, že v Číně se Audi uchyluje k označení 40 TFSI už i pro model Audi A3 s ani ne dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, respektive 35 TFSI u verze s objemem 1,4 litru. Je to něco podobného jako značení čtyřlitru v novém Mercedesu C 63 AMG, i když o poznání více přehnané. Teď se ale ukazuje, že v tom Audi a Mercedes nezůstanou sami, vlastně se jen celý příběh vrátí tam, kde začal.
Jména BMW už dávno neodpovídají objemu motoru a dnes používá značení 28i pro zážehový dvoulitr a 50d pro vznětový třílitr. Objem už se zkrátka pozná pouze tehdy, když dané problematice dostatečně rozumíte. Jenomže podle poslední zprávy to vypadá, jakoby se v Mnichově cítili méněcenní a s tím je potřeba urychleně něco udělat.
A prvním krokem k dohnání tohoto „manka“ se zřejmě stane přeznačení 328i a 428i na 330i, repektive 430i a souběžně s tím oba modely adoptují i nové názvy 340i a 440i u současných variant 335i, respektive 435i. Ke změnám pojmenování má vést BMW zavedení nových nebo spíše renovovaných pohonných jednotek B48 a B58 (tedy dvoulitrového čtyřválcového turba a třílitrového šestiválcového turba).
Je zřejmé, že k tomuto zásahu do nomenklatury ještě stále nedošlo, ale už se spekuluje, že se změna později dotkne také ostatních modelů, tedy všech, které tyto motory ponesou. Ve výsledku se můžeme připravit na monstrózní 230i bez řadového šestiválce a ještě větší brutality M240i na zádi dvoudveřových dvojek. Zdroj sám uvádí, že tato informace není zatím potvrzena, avšak, jak známe současné BMW, rozhodně se tomu jistá váha bez okolků přikládat dá.
BMW M240i bude nové označení pro M235i s modernizovaným motorem. Objem se s ním ale rozhodně zvětšovat nebude, výkon zřejmě naroste jen kosmeticky
Zdroj: 2Addicts a Bimmerpost přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva