Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 220d Coupe má nový turbodiesel, nabízí 190 koní s menší spotřebou
16.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový diesel pod kapotou BMW řady 2 je o něco silnější, ale hlavně snižuje spotřebu a emise. Ne o moc, ale každá trocha se při euroodpustcích počítá.
Do vozů BMW se postupně dostává nový dieselový dvoulitr. Člověk by si řekl, že zamíří nejprve pod kapoty kombíků a liftbacků, ale není tomu tak, alespoň ne zcela. Turbodiesel TwinPower Turbo označený B47 z objemu dvou litrů vymáčkne 190 koní a 400 Nm a jako jednu z prvních instalací jej uvidíme pod kapotou kupé řady 2.
Modelové označení se nemění, novinka nahradí starší dvoulitr označený jako 220d, který nabízí 184 koní a 380 Nm. Výkonová výhoda novějšího motoru tedy není až tak velká - ten hlavní důvod bude jinde, a to ve spotřebě paliva. Ta papírová u 184koňového turbodieselu činila v kombinovaném režimu 4,2 - 4,8 litru nafty na 100 km, tedy 113 - 129 g CO2/km.
Novější motor by měl stejnou vzdálenost zvládnout za 3,8 - 4,1 litru paliva, pokud si vyberete osmistupňový automat. To zejména znamená 102 - 110 g CO2 na kilometr a právě zde hledejme důvody změny. S touto převodovkou také 220d zrychlí na stovku za 7 vteřin. Pokud zvolíte manuální šestikvalt, na stovce budete za 7,1 vteřiny a 100 km teoreticky ujedete za 4,1 - 4,4 litru nafty, tedy s emisemi 110 - 118 g CO2/km.
Podíváme-li se na britský web BMW, zjistíme, že tam tento motor už figuruje - v modelu 520d. Nabídne tam stejný výkon a točivý moment, jen s vyšší spotřebou paliva: 1 800 kg těžký vůz má ujet 100 km za 4,5 litru nafty v kombinovaném režimu. U nás je pod kapotou BMW 520d podle webu starší, 184koňový dvoulitr, takže uvedení toho novějšího na sebe nejspíš ještě chvíli nechá čekat.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nový diesel TwinPower Turbo pod kapotou kupé řady 2 má zejména nižší spotřebu, ale je i silnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva