Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 114d: jedničkové BMW bude ještě slabší, úspornější už nikoli
12.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se, že po představení verzí 114i a 116d EfficientDynamics Editions už si BMW řady 1 sáhlo na výkonové dno. Ale ne, s novou verzí 114d zamíří i pod hranici 100 koní.
BMW přišlo s hromadou novinek pro jedničkovou řadu teprve před pár měsíci. Představili jsme vám je v květnu a ačkoli nás z nich nejvíce zaujala verze M135i, ignorovat nešlo ani nová provedení jako 114i. To se tou dobou stalo vůbec nejslabší a také nejlevnější verzí nové jedničkové řady, když nabídlo maximálně 102 koní výkonu, zrychlení na stovku za 11,2 sekundy a maximální rychlost 195 km/h. U BMW ale v mezičase zjistili, že s výkonem lze zamířit ještě níže, tentokrát v dieselovém provedení.
Kolegové z Autofans.be nás upozornili na to, že na stránkách belgického zastoupení BMW se objevily technické parametry zatím oficiálně nepředstavené varianty 114d. Chyba v tisku to asi nebude a možná to nebude ani únik, jak se Belgičané domnívají. V Mnichově prostě dále rozšiřují nabídku a zřejmě nemají potřebu se právě 114d zvlášť chlubit. Ale ať už je to jakkoli, příchod této motorizace je hotovou věcí.
Z dostupných technických parametrů je zřejmé, že vůz použije pro svůj pohon stejný diesel 1,6 R4 jako silnější sourozenci, jen v tomto případě je naladěn na nejvýše 70 kW (95 koní) posazený do 4 000 ot./min. Maximum točivého momentu činí 235 Nm a tkví v rozmezí 1 500 až 2 750 ot./min. Akcelerace z klidu na 100 km/h zabere 12,2 sekundy, maximální rychlost činí 185 km/h. Pozoruhodné přitom je, že vůz není nejúspornější jedničkou v nabídce - tou zůstává silnější a rychlejší 116d EDE se 116 koňmi a spotřebou 3,8 litru nafty, u 114d je v kombinaci, alespoň dle papírových předpokladů, počítat s apetitem 4,1 až 4,2 litru nafty na 100 km jízdy.
Kdy a za kolik bude 114d k mání zatím nevíme, v cenících se ještě neobjevila. A také pochopitelně není jisté, jestli se u nás vůbec bude prodávat. To všechno se ale ještě pokusíme zjistit s cílem vás o tom co nejdříve zpravit.

Specifikace BMW 114d zatím najdete jen na belgickém webu BMW. Jestli tato varianta dorazí i k nám zatím nevíme.
Na vzhledu jedničkové řady s trojicí dveří nová motorizace asi nic nezmění...
Zdroj: Autofans.be
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva