Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 1 M Coupe má cenný skalp, na Hockenheimu je rychlejší než M3
26.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Málokdo pochyboval o tom, že BMW 1 M Coupe bude rychlým autem. Ale že by mohlo být rychlejší než M3? Alespoň na Hockenheimu to tak je.
Všichni, které nadchlo nové BMW 1 M Coupe, čekají na to, jak si tento vůz povede na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Čas z tohoto okruhu napoví nejvíce o jeho skutečných schopnostech a poskytne nejkomplexnější srovnání s veškerou myslitelnou konkurencí. Čas z Nordschleife pro vás bohužel zatím nemáme, zápis z jiného frekventovaného okruhu v Hockenheimu ale ano.
Nejostřejší jedničku na něj vytáhl německý magazín Sport Auto a výsledek je poměrně překvapivý. 1 M Coupe zvládla letmé kolo za 1 minutu a 14,1 sekundy, což je čas velmi dobrý a především - je lepší než u výrazně silnějšího BMW M3 E92 s Competition Packetem. To na tomto okruhu se stejným řidičem za volantem dosáhlo času 1:14,2. To je jen o 0,1 sekundy horší zápis, ale i úplně stejný čas by byl úspěchem „M1”.
Sport Auto chování 1 M Coupe dále komentuje jako citelně přetáčivé, což je u dnešních sportovních aut s pohonem zadních kol dosti neobvyklé a zřejmě právě to pomáhá jedničce k dosažení tak dobrého času. Hockenheim totiž obecně přeje spíše mrštným než silným autům, o čemž svědčí i přiložená tabulka nejbližších časů. Ještě rychlejší je na Hockenheimu třeba Porsche Cayman S, které má ve strovnání s M3 o více nežu 100 koní nižší výkon...
Časy srovnatelných vozů z Hockenheimringu dle magazínu Sport Auto:
Porsche Cayman R PDK - 1:12,4
BMW M3 E46 CSL - 1:13,5
Porsche Cayman S MT - 1:14,0
BMW 1 M Coupe - 1:14,1
BMW M3 E92 M-DCT CP - 1:14,2
Audi TT RS Coupe - 1:14,3
Audi RS5 Coupe - 1:15,3
BMW Z4 35iS - 1:16,1
BMW 135i Coupe - 1:17,4
Závěrem připomeňme, že BMW 1 M Coupe váží 1 570 kg a dosahuje při použití upraveného přeplňovaného třílitru N54 výkonu až 246 kW (335 koní) při 5 900 ot./min. BMW M3 E92 DCT váží o 105 kg více a s atmosféricky plněným osmiválcem o objemu 4,0 litru dosahuje nejvýše 309 kW (420 k) při 8 300 ot./min.
BMW 1 M Coupe kde jinde než na okruhu
Zdroj: Sport Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva